تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۲۴۳۷۹۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون برنامه ریزی تولید شرکت:

۳۰ هزار دستگاه خودرو ناقص سایپا تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود

‌می‌متالز - معاون تولید سایپا با اشاره به تامین قطعات مورد نیاز ۳۰ هزار دستگاه گفت: کسری خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌ها به ۴۰ هزار دستگاه رسید که معادل یک ماه تولید بوده و تحویل درحال انجام است.

به گزارش می‌متالز، مسعود پروین با اشاره به تامین ۳۰ هزار دستگاه از قطعات مورد نیاز برای تکمیل خودرو‌های ناقص سایپا گفت: تعداد کسری قطعات خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌ها به ۴۰ هزار دستگاه رسید که معادل یک ماه تولید و تکمیل و تحویل آن‌ها به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: روند کاهش تعداد خودرو ناقص در مقایسه با تیراژ تولید ماهانه و طبق فرآیند‌های تولیدی، کیفی، تجاری‌سازی و تحویل و حمل، آماری قابل قبول به حساب می‌آید. با وجود مشکلات ناشی از محدودیت‌های بین المللی، شرایط کرونایی و اختلال جهانی در تولید برخی قطعات با فناوری بالا نظیر چیپ ست و IC از ابتدای سال تا کنون، اقدامات لازم برای تامین بیش از ۱۵۰ هزار قطعه از کسری قطعه‌سازان به عمل آمده و برنامه‌ریزی برای ادامه این روند و تکمیل محصولات باقیمانده با تمام توان ادامه دارد.

پروین ادامه داد: اولویت و ترجیح سایپا استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی و طرح‌های بومی‌سازی شده برای رفع این مشکل است. عدم تحویل خودرو به مشتریان از چند جهت برای سایپا زیان آور است. با دستور و تاکید مدیرعامل سایپا تامین قطعات کسری و تکمیل خودرو‌های ناقص موجود در پارکینگ‌ها در اولویت برنامه‌ها بوده و تلاش می‌شود در آینده نزدیک این خودرو‌ها به کمترین تعداد ممکن برسد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده