تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۴۳۹۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس سراسر قرمز شد/ خریدار بزرگ در راه بازار سهام؟

‌می‌متالز - شاخص کل بورس در میانه بازار امروز حدود ۲۰هزار واحد افت کرد و وارد کانال یک میلیون و ۳۴۲هزار واحد شد. علاوه بر افت ۱٫۴۷ درصدی شاخص کل، شاخص هم‌ وزن نیز ۱٫۲۸ درصد افت دارد.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس در میانه بازار امروز حدود ۲۰هزار واحد افت کرد و وارد کانال یک میلیون و ۳۴۲هزار واحد شد. علاوه بر افت ۱٫۴۷ درصدی شاخص کل، شاخص هم‌ وزن نیز ۱٫۲۸ درصد افت دارد. ارزش معاملات در میانه بازار حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به روز گذشته افت داشته است.

در حالی تقریبا تمام گروه‌ها در بورس با افت مواجهند که گروه بانکی و خودرو دیروز و در واکنش به سیگنال‌های مثبت مذاکرات برجام رشد داشتند.

برزو حق‌ شناس، کارشناس بازار سهام در این باره گفت: بورس به دلیل ابهامات تحمیل شده نمی‌تواند روند داشته باشد. از طرفی، چون از لحاظ بنیادی خیلی ارزشمند است نمی‌تواند ریزش زیادی داشته باشد. نتیجه این موضوع سردرگمی و منفی‌های فرسایشی است.

وی ادامه داد: مذاکرات برجام یکی از مهمترین ابهامات بازار سرمایه و سایر بازار‌های مالی است. بحث بودجه همچنان محل ابهام است و سیگنال‌های متضادی از آن مخابره می‌شود. در این شرایط پولی به بازار نمی‌آید.

این کارشناس عنوان کرد: باید ابهامات برطرف شود تا خریدار حضور پیدا کند. بر خلاف تابلوی قرمز امروز نکات مثبتی در بورس به چشم می‌خورد. سهم‌ها وقتی منفی می‌خورند خریدار به بازار می‌آید و نسبت سهم‌ها بعضا حتی در صف‌های فروش خوب است.

حق‌شناس منفی‌های بازار را طبیعی دانست و گفت: کف جدیدی برای بورس متصور نیستم و حضور یک خریدار قوی را در منفی‌های شدید در سهم‌ها میبینم.

وی ادامه داد: برخلاف مرداد سال ۹۹ که نسبت‌ها بد بود، ولی سهم‌ها صف خرید بودند الان نسبت‌ها خوب است، اما سهم‌ها صف فروش هستند و این نشان از این است که خریداری قوی در کف وارد خواهد شد. من به آینده بازار امیدوارم و معتقدم بازار مخصوصا در گروه‌ها و سهم‌های کوچک در حال شناسایی کف قطعی است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده