تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۴۴۲۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادامه روند منفی برای بازار سهام/ بورس منتظر یک جرقه است

‌می‌متالز - شاخص کل بورس در میانه بازار امروز با ۰٫۵ درصد افت وارد کانال یک میلیون ۳۳۰ هزار واحد شد.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام در میانه امروز نیز روند منفی روز‌های گذشته را ادامه می‌دهد. در حال حاضر شاخص کل بورس در میانه بازار امروز با ۰٫۵ درصد افت وارد کانال یک میلیون ۳۳۰ هزار واحد شده است. فملی، زو شپنا در صدر منفی‌های بازار امروز هستند.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: بازار این روز‌ها مصداق مبارزی است که حریف را شکست داده، ولی در این نبرد همه چیزش را از دست داده و توان و انگیزه بلند شدن را ندارد.

وی ادامه داد: فروشندگان انتهای مسیر اصلاحی کم‌رمق ظاهر می‌شوند و از طرف دیگر خریداران نیز علی‌رغم جذابیت قیمت‌ها انگیزه خرید ندارند. مهمترین دلیلشان هم این است که فرصت خرید در این قیمت‌ها و شاید مناسب‌تر، در فردا و فردا‌های پیش رو برایشان وجود دارد.

میرزایی بیان کرد: بنابراین در این شرایط معاملات کماکان نوسانی و نسبتا کم‌حجم ادامه پیدا می‌کنند. این وضعیت تا زمانی که یک محرک قوی به کمک بورس بیاید ادامه خواهد داشت.

این کارشناس بازار سهام خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوش‌بینی‌های برجامی رو به افزایش است. دلار روند کوتاه‌مدت صعودی خودش را از دست داده و اعتماد به نفس بازارساز برای کنترل تورم بیشتر از همیشه است. به نظر من کاهش نرخ بهره بین بانکی کاملا ممکن و محتمل بوده و می‌تواند به عنوان تریگر روند صعودی عمل کند.

وی ادامه داد: در گروه‌های مختلف، سهام دلاری متعددی به حمایت‌های معتبر p/e محور خود رسیده‌اند و در گروه‌های ریالی خودرویی‌ها معاملات روان‌تری دارند. در خصوص آغاز روند صعودی گروه‌های ریالی اندکی باید صبر کرد تا جریان ورود نقدینگی بر روی تابلو ملاحظه شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده