تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۴۴۰۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روند منفی در بورس شدت گرفت/ افت ۲۵ هزار واحدی شاخص کل

‌می‌متالز - بورس در دومین روز معاملات هفته با شیب بیشتری به افت ادامه داد. شاخص کل با ۲۵ هزار واحد ریزش در کانال یک میلیون و ۳۳۶ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، بورس در دومین روز معاملات هفته با شیب بیشتری به افت ادامه داد. شاخص کل با ۲۵ هزار واحد ریزش در کانال یک میلیون و ۳۳۶ هزار واحد قرار گرفت. علاوه بر افت ۱٫۸۸ درصدی شاخص کل، شاخص هم‌ وزن نیز با افت ۱٫۶۶ درصدی مواجه بود. ارزش معاملات کل بورس نیز امروز ۲۷۰۰ میلیارد تومان بود.

گروه‌های خودوریی و بانکی که دیروز در واکنش به اخبار مثبت برجام مثبت بودند نیز امروز به جمع قرمز‌های بورس پیوستند. البته فشار فروش در برخی از نماد‌های خودرویی در انتهای بازار کم شد، اما تمام نماد‌های بانکی امروز فشار فروش داشتند. علاوه بر این رشد اندکی در برخی از نماد‌های حمل‌ونقل و رایانه به چشم حورد.

امروز نماد‌های فارس، فولاد، پارسان و فملی بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل بورس را ثبت کردند. خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی برترین گروه‌های صنعتی امروز بودند. بیشترین ارزش معاملات نیز برای نماد‌های کمند، خودرو و پالایش ثبت شد. خودرو، خساپا و کمند نیز بیشترین حجم معاملات بازار امروز را به خود اختصاص دادند.

در فرابورس نیز شاخص کل با ۲۵۶ واحد افت وارد کانال ۱۸ هزار و ۱۱۷ واحد شد. در فرابورس نماد‌های آریا، زاگرس و شگویا بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل را ثبت کردند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده