تاریخ: ۰۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۲۴۲۲۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانی تقویت شوند

‌می‌متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما اصرار داریم تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانی تقویت شوند، گفت: افرادی که سهام عدالت آن‌ها تحت مدیریت تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانی قرار دارد، سهام خود نگه دارند.

به گزارش می‌متالز، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سهام عدالت، گفت: قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری در این زمینه مطرح کردند، برگ زرینی در تاریخ اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است، زیرا موضوع عدالت به صورت جدی‌تر در اثر واگذار‌ها موردتوجه قرار گرفت و ارتقا کارآیی و بهره وری واحد‌های اقتصادی از اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی بود.

وی افزود: یکی از اتفاقات مهم در این زمینه واگذاری سهام عدالت بود که حدود ۴۹ میلیون نفر از مردم در مرحله اول از سهام عدالت بهره‌مند شدند؛ سهام این افراد در بورس موجود بوده و قابل خرید و فروش است.

عضو کابینه سیزدهم اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تقویت بخش تعاون این موضوع است؛ از ابتدا مقرر بود هر شهرستان یک تعاونی سهام عدالت داشته باشد و تعاونی سهام عدالت شهرستانی سهامدار رده‌های بالاتر در استان و کشور باشند، متاسفانه در سال‌های گذشته این تعاونی‌ها تضعیف شدند.

عبدالملکی با بیان اینکه ما اصرار داریم تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانی تقویت شوند و فعالیت‌های آن‌ها با جدیت پیش رود، ادامه داد: وزارت اموراقتصاد و دارایی در مصوب چند هفته گذشته در خواست ما بررسی کرد و بخشی از مطالبات مدیران تعاونی‌های سهام عدالت پرداخت شد.

وی اضافه کرد: باید ماموریت‌های دیگری برای این تعاونی‌ها تعریف شود و سازوکار مدیریتی این تعاونی‌ها اعم از انتخاب اعضای هیات مدیره تقویت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توصیه کرد: افرادی که سهام عدالت آن‌ها تحت مدیریت تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانی قرار دارد، سهام خود نگه دارند؛ ما اقدامات لازم را با همکاری فراکسیون سهام عدالت و وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم سهام عدالت شهرستانی را تقویت کنیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده