تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۴۳۴۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبر مهم درباره دریافت سود سهام عدالت

‌می‌متالز - سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از تشکیل یک تشکیل کارگروه ویژه برای وصول سود سهام عدالت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، اکبر حیدری در پاسخ به این پرسش که برای وصول سود عملکرد سال ۹۹ سهام عدالت چه اقدامی انجام شده است اظهارداشت: هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده، اما مقرر شده است کارگروه ویژه‌ای از سوی شورای عالی بورس و سازمان بورس در هفته آینده تشکیل شود که کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم در این کارگروه حضور خواهند داشت.

وی گفت: کارگروه ویژه وظیفه وصول سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت را بر عهده خواهند داشت و باید به‌صورت مناسب و در اسرع وقت این سود به حساب دارندگان سهام عدالت و ذی‌نفعان واریز شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: فرآیند وصول سود سهام عدالت و توزیع آن بین سهامداران با فرآیند معاملاتی‌شدن سهام عدالت از هم جداست در سال‌های قبل هم که هنوز سهام عدالت آزاد نشده بود سود شرکت‌ها وصول و توسط سازمان خصوصی‌سازی بین سهامداران عدالت توزیع می‌شد و این تفاوت نمی‌کند که سهامدار عدالت روش مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم را انتخاب کرده باشد یا سهام عدالت در پرتفوی او قرار داشته یا نشان داده نشود تا زمانی که کسانی سهام عدالت دارند سود عملکرد شرکت‌ها توسط کارگروه وصول و به حساب‌شان واریز می‌شود.

حیدری در پاسخ به این سوال که نحوه توزیع سود سهام عدالت چگونه خواهد بود، گفت: سال گذشته سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ وصول شد، اما توزیع آن طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی به جز سود شرکت مخابرات، سود بقیه شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت بین سهامداران توزیع شد.

وی افزود: امسال هم این کارگروه بعد از تشکیل تلاش خواهد کرد سود شرکت‌ها را جمع‌آوری و به صورت متمرکز از طریق سامانه خصوصی‌سازی یا سامانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی یا سجام واریز کند و همچنین دو بانک اعلام کردند بدون دریافت کارمزد و هزینه حاضر به توزیع سود سهامداران عدالت هستند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: به هر حال طبق قانون تا پایان سال جاری برای واریز سود عملکرد سال ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت مهلت وجود دارد.

حیدری همچنین گفت: کارگروه ویژه‌ای که برای سهام عدالت با مصوبه شورای عالی بورس تشکیل می‌شود قرار است علاوه بر آن آیین‌نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت را هم مورد بررسی و تجدیدنظر قرار دهد که بر اساس قانون اصل ۴۴ و فرمان ۸‌بندی مقام معظم رهبری در سال ۸۵ آئین‌نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت را با دقت و بر اساس صرفه و صلاح سهامداران اصلاح کنند.

وی این خبر را هم داد: در حال حاضر ۲۸ شرکت استانی سهام عدالت در بورس پذیرش شده‌اند و فقط ۳ شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران، البرز و سمنان باقی مانده است که فعلا کل فرآیند سهام عدالت متوقف مانده و باید کارگروهی که تشکیل می‌شود در مورد آن تصمیم بگیرد.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده