تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۴۲۳۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مقصران مرگ گل‌آلود میش‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند

‌می‌متالز - عدم رعایت نکات ایمنی در یک معدن متروکه سبب شد تعدادی بره و میش در جست‌وجوی آب در گل‌ولای گرفتار شده و مرگی دلخراش را تجربه کنند. عاقبتی که عدم رعایت نکات ایمنی در کانال‌های آب، استخر‌های کشاورزی و معادن سالانه برای بسیاری از جانوران رقم می‌زند.

به گزارش می‌متالز، چاله‌ای پر از گل‌ولای در معدن شن و ماسه پریخان واقع در منطقه شکارممنوع تپال استان سمنان اخیرا چند میش و بره تشنه را به کام مرگ کشید.

علی‌اکبر قربانلو، رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان شاهرود در این باره گفت: در محل برداشت شن و ماسه در معدن پریخان که ۱۵ سالی است متروکه شده تدریجا چاله‌ای به وجود آمده که جمع شدن آب باران و سیلاب در آن حجم زیادی از گل و لای به وجود آورده است.

وی افزود: هفته گذشته مطلع شدیم که چند میش‌و‌بره در جست‌وجوی آب به این چاله نزدیک شده و پس از گرفتار شدن در گل و لای تلف شده‌اند.

قربانلو رعایت نکردن نکات ایمنی در این معدن را عامل این تلفات دانست و گفت: به منظور جلوگیری از تکرار این اتفاق، از شرکت ذوب آهن شاهرود که در نزدیکی معدن واقع شده برای پر کردن چاله درخواست کمک کردیم و با کمپرسی و لودری که در اختیارمان قرار دادند چاله را به طور کامل پر کردیم.

وی با اشاره به شکایت اداره محیط زیست شاهرود علیه مقصران این حادثه گفت: مقصران این تلفات به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی به مراجع قضایی معرفی شدند.

عدم رعایت نکات ایمنی در استخر‌های کشاورزی، آب‌انبارها، کانال‌های آب و معادن، هر ساله به مرگ گونه‌های متعدد حیات وحش منجر می‌شود؛ جانورانی که عموما تشنه هستند و در جست‌وجوی آب گرفتار شده و جان خود را از دست می‌دهند.

منبع: خبرگزاری میزان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده