تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۴۲۳۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معادن وصنایع معدنی استان کرمانشاه:

۱۷۶ معدن در استان مشغول فعالیت است/ از فعال‌سازی معادن راکد در استان حمایت کامل خواهیم کرد

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۷۶ معدن در شهر‌های مختلف استان فعال است.

به گزارش می‌متالز، رسول اسکندری گفت: تعداد کل معادن استان را ۲۲۱ معدن برشمرد و افزود: از این تعداد ۱۷۶ معدن فعال است.

وی افزود: تعداد معادن راکد نیز ۴۵ معدن است که از ابتدای سال تا آذرماه، ۴ معدن فعال شده است که میزان سرمایه لازم برای معادن فعال شده ۱۴۰میلیارد ریال بوده است.

اسکندری تصریح کرد: میزان اشتغالزایی معادن فعال شده ۵۰نفر بوده است و محصول این معادن فعال شده شامل:منگنز، سنگ گچ، سنگ تزئینی و قیر طبیعی است.

معاون امور معادن اداره صمت استان، شهرستان‌هایی که معادن آن‌ها فعال شده است را هرسین. گیلانغرب و اسلام آباد برشمرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به مزایده‌های انجام گرفته در خرداد ماه امسال که برای فعالسازی معادن راکد برگزارشد تا پایان سال ۳معدن دیگر هم فعال شود.

اسکندری برنامه سازمان برای احیا معادن راکد را نیز اینگونه برشمرد که شامل معرفی به صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی جهت اخذ تسهیلات مورد نیاز و ماشین آلات وتجهیزات معدنی است.

معاون امور معادن و صنایع استان در پایان هشدار دارد سلب صلاحیت معادنی که به مدت طولانی تعطیل نسبت به انجام تعهدات خود اقدام نکرده باشند انجام می‌گیرد و واگذاری این معادن از طریق برگزاری مزایده به فعالان معدنی دارای اهلیت فنی و مالی صورت خواهد پذیرفت.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده