تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۰۶
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۴۲۴۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سکه به سمت سقف مقاومتی حرکت کرد

‌می‌متالز - قیمت سکه در بازار روز‌های آخر هفته گذشته افزایش قیمت داشت. این فلز گران‌بها که در روز چهارشنبه ۸دی ماه با قیمتی معادل ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله می‌شد.

به گزارش می‌متالز، قیمت سکه در بازار روز‌های آخر هفته گذشته افزایش قیمت داشت. این فلز گران‌بها که در روز چهارشنبه ۸دی ماه با قیمتی معادل ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله می‌شد.

در روز‌های پایانی هفته افزایش قیمت چشم‌گیری داشته و با نرخ ۱۳ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان به سمت سقف مقاومتی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی خیز برداشت. قیمت طلای جهانی هم در ازای هر اونس در تعطیلات سال نو میلادی با قیمتی معادل ۱۸۲۰ دلار معامله شد.

هفته آرام سکه امامی

ثبات نسبی نرخ دلار در بازار داخلی و به‌خصوص وجود نوسان برگشتی در میانه معاملات هفته گذشته، موجب شد بهای طلا و سکه تغییرات خاصی نداشته باشد؛ به طوری که هر سکه امامی عملکرد هفته اخیر را با بازدهی ناچیز ۰۴/ ۰‌درصد مثبت پشت سر گذاشت و بهای این فلز گرانبهای داخلی در بالای سطح حمایت روانی ۱۳میلیون تومان باقی ماند.

با وجود آرامش در بازار طلا و سکه، برخی از فعالان این حوزه معتقدند بازار‌های داخلی در چند روز گذشته با ثبات قیمت‌ها همراه بودند و در هفته‌ای که گذشت، شاهد نوسان قیمتی شدیدی نبودیم؛ بنابراین انتظار می‌رود معاملات این فلز گرانبهای داخلی در هفته جاری تا حدودی از فضای آرامی برخوردار باشد. با رفع برخی ابهامات در روند مذاکرات هسته ای، احتمال اینکه بازار متناسب با آن چرخش قابل‌توجهی داشته باشد، وجود دارد.

پیش‌بینی بانک مرکزی آمریکا از طلا

قیمت طلا و قیمت نقره روز پنج‌شنبه در آمریکا افزایش یافتند. برخی تحلیل‌گران این روند را ناشی از فعالیت معامله‌گران در ساعات میانی روز برای جبران افت اولیه قیمت‌ها ارزیابی کردند.

هر اونس طلا در ماه فوریه با ۸ دلار و ۱۰ سنت افزایش به ۱۸۱۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و نقره مارس نیز با ۰٫۲۲۲ دلار افزایش به ۲۳٫۰۸ دلار در هر اونس رسید.

بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان قیمت طلا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ را ۱۵۲۰ دلار در هر اونس پیش بینی کرده است. پیش‌بینی‌های این بانک‌های بزرگ در بازار کالا به طور معمول کمتر جامه واقعیت به تن می‌کند.

نظر متفاوت با جی پی مورگان را کیتکو نیوز دارد و درباره قیمت طلا در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ پیش‌بینی می‌کند: طلا بالاتر از سطح فعلی خواهد بود. به این دلیل که آمار تورم در سال ۲۰۲۲ مشکلات فراوانی برای اقتصاد آمریکا و جهان ایجاد خواهد کرد و بعید به نظر می‌رسد که فدرال رزرو بتواند اقدام موثری در مواجهه با آن داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده