تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۴۲۱۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش قیمت طلا برای دومین روز متوالی/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۷

‌می‌متالز - در پی کاهش قیمت انس جهانی، قیمت طلا و سکه بازار داخلی نیز برای دومین روز متوالی با کاهش قیمت همراه شدند و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۲۹۵ تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با کاهش نگرانی‌ها نسبت به شیوع واریانت اُمیکرون ویروس کرونا و فروش بهتر از حد مطلوب خرده فروشی آمریکا که ریسک پذیری را بهبود بخشید، با کاهش روبرو شد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۰۹ دلار و ۶۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به بالاترین حد از ۱۷ دسامبر صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، حضور چندانی در بازار وجود ندارد. آنچه روند افزایشی طلا را محدود می‌کند نرخ‌های واقعی هستند که ممکن است افزایش پیدا کنند، زیرا اقتصاد از وقفه‌ای که بر اثر نگرانی از شیوع اُمیکرون پیدا کرده بود، بهبود می‌یابد.

بازار‌های سهام آسیایی رکوردزنی وال استریت را دنبال کرده و در معاملات روز جاری صعودی شدند در حالی که ین ژاپن به عنوان دارایی امن جذابیت خود را از دست داد، زیرا معامله گران در ارز‌های پرریسک و دارایی‌هایی مانند سهام ماندند.

قیمت نفت تحت تاثیر انتظارات برای محدود بودن تاثیر اُمیکرون بر تقاضای جهانی صعود کرد.

دلار که یک دارایی امن شناخته می‌شود نزدیک به کف بازه معاملات اخیرش ماند و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی حفظ کرد. به گفته تحلیلگران، قیمت طلا هفته جاری در بازه محدودی خواهد ماند.

بازده اوراق خزانه دو ساله که به انتظارات نرخ بهره بسیار حساس است، در توکیو به بالاترین حد ۲۲ ماه اخیر صعود کرد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۹۹ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۶۸ دلار و ۱۴ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، در ۱۹۵۲ دلار و پنج سنت ایستاد.

قیمت دلار در بازار امروز

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۷دی تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۴۰۲ تومان رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۴۰۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۸۵۸ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۵۷ تومان تعیین شد.

بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۴۷۴ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۸۷۱ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۲۹۵ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده