تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۵۵۴
کد خبر: ۲۴۵۰۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش قیمت طلا و سکه در ابتدای هفته/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۵

‌می‌متالز - اگرچه قیمت طلا و سکه در روز پنجشنبه با افزایش قیمت همراه بودند، اما اولین روز معاملات هفته را با کاهش قیمت آغاز کردند.

به گزارش می متالز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰٫۲۵ درصد کاهش به ۱۸۱۷ دلار و ۹۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه فوریه هم با ۰٫۲۷ درصد کاهش به ۱۸۱۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا دیروز تقویت شد و ارزش دلار نیز ۰٫۴ درصد در برابر ارزهای رقیب شاهد افزایش بود. این عوامل سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

پس از انتشار آمارهایی که نشان می داد میزان خرده فروشی در آمریکا طی ماه دسامبر ۱٫۹ درصد افت کرده و شهروندان این کشور به دلیل مشکلات موجود در زنجیره عرضه کالاها و رشد سریع موارد ابتلا به سویه اومیکرون با کمبود کالا مواجه شده اند قیمت طلا برای مدت کوتاهی شاهد رشد بود.

علیرغم افزایش ارزش دلار در روز جمعه، کاهش کلی ارزش این ارز در هفته اخیر سبب شد تا قیمت طلا شاهد رشد هفتگی بیش از یک درصدی باشد. در وضعیت رشد تورم طلا به عنوان محل امنی جهت سرمایه گذاری مطرح می شود، اما بالا رفتن نرخ بهره که فدرال رزرو برای آن برنامه ریزی می کند هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

موسسه تی دی سکیوریتیز در یادداشتی نوشت: «با توجه به اینکه بازارها در نهایت تمام تمرکز خود را معطوف تصمیمات و اقدامات فدرال رزرو کرده اند، محدود شدن حجم ورود سرمایه احتمالا سبب خواهد شد تا قیمت طلا در هفته های آتی آسیب پذیر شود.»

قیمت دلار در بازار امروز

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۵دی تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۵۰۴ تومان‌ رسید. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۳۶۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۸۴۱ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۹۳ تومان تعیین شد. بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌‌های بانک‌ها، ۲۹ هزار و ۵۴۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۹۵۵ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌های اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون ۸۰۰ هزار تومان است. در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۹۷ هزار ۶۴۹ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده