تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۴۲۵۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آمادگی کامل بورس کالا برای عرضه خودرو

‌می‌متالز - محمد حسنی سعدی سخنگوی بورس کالای ایران گفت: تمام زیرساخت‌های فنی، فیزیکی، نرم افزاری، سخت افزاری و ... برای عرضه خودرو در بورس کالا آماده است تا پس از تصمیم گیری نهایی در این باره، معاملات خودرو بر تابلوی بورس کالا آغاز شود.

به گزارش می‌متالز، سخنگوی بورس کالا ادامه داد: تمام زیرساخت‌های فنی، فیزیکی، نرم افزاری، سخت افزاری و ... برای عرضه خودرو در بورس کالا آماده هستند و این شرکت آماده است تا بعد از تصمیم گیری نهایی در این باره، معاملات آن را در تابلو آغار کند.

حسنی سعدی در مورد زمان عرضه خودرو‌ها توضیح داد: هنوز زمان عرضه دوباره خودرو به بورس کالا اعلام نشده است

سازوکار عرضه خودرو در بورس

جواد فلاح مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا نیز درباره روند عرضه خودرو در این بازار توضیح داد: بر اساس طرح اخیری که نمایندگان مجلس ارائه کرده اند، بعد از چکش کاری قیمت در مراجع ذی صلاحی جون وزارت صمت قیمت پایه خودرو‌ها مشخص شده و برای رقابت روی تابلو می‌روند.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا افزود: معامله گران روی تابلو بر روی قیمت مصوب، رقابت می‌کنند و نهایتا و بر اساس قانون حراج بهترین قیمت برنده و خودرو به پیشنهاد دهنده آن تعلق خواهد گرفت.

فلاح با اشاره به این که تمام افراد دارای گواهینامه مجاز به ارائه پیشنهاد خرید و مشارکت در حراج هستند، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، برنده رقابت تا ۱۲ ماه، امکان حضور و مشارکت در خرید مجدد همان خودرو را ندارد

مدیر توسعه بازار فیزیکی بررسی کالا در مورد مدل‌های خودرو‌های عرضه شده در بورس کالا نیز توضیح داد: پیش بینی شده که خودرو‌های با تیراژ بالای داخلی و خارجی همه روی تابلو بروند

پیش از این دو نوبت خودرو سراتو در بورس کالا عرضه شده و شنیده‌ها حاکی است که این بار عرضه خودرو با به روی تابلو رفتن دو خودروی شایما و دیگیسی کلید می‌خورد.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده