تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۴۴۷۸۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

طرح عرضه خودرو در بورس در قالب یک طرح جدید روی میز کمیسیون صنایع مجلس

طرح عرضه خودرو در بورس در قالب یک طرح جدید روی میز کمیسیون صنایع مجلس
‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح تحول صنعت و بازار خودرو با محوریت عرضه در بورس و پاسخ کمیسیون متبوعش نسبت به ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ماده ۴ طرح ساماندهی را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح تحول صنعت و بازار خودرو با محوریت عرضه در بورس و پاسخ کمیسیون متبوعش نسبت به ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ماده ۴ طرح ساماندهی را تشریح کرد.

روح‌الله ایزدخواه در خصوص آخرین وضعیت طرح تحول صنعت و بازار خودرو با محوریت عرضه خودرو در بورس اظهار داشت: این طرح که در سال گذشته در کمیسیون صنایع مجلس تحت بررسی قرار گرفت و پس از تغییر دولت مسکوت مانده بود، اکنون به شکل طرح نسبتا جامعی تحت یک عنوان جدید شامل مباحث تولید، کیفیت، عرضه، ورود خودروسازان خصوصی و جدید، بیمه کیفیت و اسقاط به همراه عرضه خودرو در بورس در کمیسیون مطرح شده و در خصوص آن توافقاتی نیز با رئیس مجلس انجام شده که امیدواریم به زودی بررسی آن در کمیسیون صنایع آغاز شود.

وی افزود: تلاش می‌شود این طرح تا قبل از آغاز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن علنی، در کمیسیون به تصویب رسیده و به صحن علنی نیز ارائه شود و در غیر این صورت بررسی آن در صحن علنی به سال آینده موکول خواهد شد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره‌ای در خصوص این طرح با دولت صورت نگرفته، اما جلسات مشترکی میان کمیسیون صنایع و وزارت صمت آغاز شده که ممکن است این جلسات به کمک تکمیل این طرح کمک کند.

ایزدخواه در خصوص آخرین وضعیت اصلاح ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر واردات خودرو بیان کرد: به دنبال ایراد مجمع تشخیص بر این ماده مبنی بر مغایرت آن با ماده ۹ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی و رقابت‌پذیری در تولید، رئیس مجلس قول ورود به این موضوع را دادند و در انتظار تعیین سرنوشت نهایی این طرح هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه کمیسیون صنایع همچنان بر مواضع خود نسبت به ماده ۴ این طرح اصرار دارد، خاطرنشان کرد: ایراد مجمع از نظر کمیسیون صنایع وارد نیست به این دلیل که واردات خودرو را در راستای تنظیم بازار داخلی می‌دانیم و معتقد هستیم این طرح به کمک خودروسازان داخلی می‌آید، ضمن اینکه خودروسازان نیز اعلام می‌دارند که مشکلی با واردات ندارند و ورود خودرو‌های خارجی صنعت خودروسازی داخلی را با مشکلی مواجه نمی‌نماید.

منبع: سازمان خبری خودرو و صنایع وابسته (خبرخودرو)

عناوین برگزیده