تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۴۲۵۸۳
سرویس خبر : انرژی
سخنگوی صنعت برق خبر داد:

اعمال تعرفه گذاری جدید برق از ماه آینده با هدف اصلاح مصرف و تامین انرژی پایدار

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق از اعمال تعرفه گذاری جدید از ماه آینده در راستای اصلاح مصرف مشترکان پر مصرف و تامین انرژی پایدار خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اجرای تعرفه گذاری جدید برق از اول بهمن ماه اعلام کرد: این مصوبه با هدف اصلاح مصرف مشترکان پر مصرف و تامین برق پایدار بوده و وزارت نیرو به دنبال درآمدزایی نیست.

الگوی مصرف برای مشترکان ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است. حداقل ۷۵ درصد از مشترکان، مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند و تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق نخواهند داشت. همچنین مشوق‌هایی برای مشترکان خانگی در نظر گرفته شده و تعرفه مشترکانی که مصرف آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد الگوی منطقه و یا تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باشند، رایگان است.

طبق این مصوبه، مشترکان پرمصرف همچنان از یارانه بهره‌مند بوده، اما هرچه مصرف آن‌ها افزایش یابد از میزان بهره مندی از برق یارانه‌ای کمتر می‌شود؛ لذا کنتور‌های هوشمند با اولویت مشترکان پرمصرف و واحد‌های مسکونی که از کنتور‌های اشتراکی استفاده می‌کنند در حال نصب است که تا تابستان سال آینده به ۵ میلیون دستگاه خواهد رسید. امکان پایش، گزارش گیری لحظه‌ای میزان و رفتار مصرفی مشترکان و امکان برنامه ریزی مصرف توسط مشترک از مزایای این نوع کنتور‌ها است.

مشترکان می‌توانند از طریق نرم افزار موبایلی "برق من" نسبت به دریافت قبض الکترونیکی اقدام و از این طریق میزان مصرف را با سایر همسایه‌ها و همشهریان مقایسه کنند. انتظار می‌رود با اجرای این مصوبه، سهم برق خانگی از ۳۵ درصد فعلی کمتر شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده