تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۴۳۱۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
۹ ماهه امسال؛

رئیس سازمان صمت: صادرات استان همدان بیش از ۵۰ میلیون دلار ارزآوری داشت

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صادرات ۱۱۰ قلم کالا از گمرک همدان به ۲۹ کشور جهان خبر داد و گفت: ۵۰ میلیون و ۱۸۳ هزار دلار حاصل صادرات استان در ۹ ماهه امسال است.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا متین» روز یکشنبه اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال صادرات استان از گمرک همدان از لحاظ وزنی به ۸۷ هزار و ۳۲۱ تن رسید و واردات کالا نیز در این مدت میزان ۴۶ میلیون و ۵۵۰ هزار دلار و وزن هشت هزار و ۵۱۱ تن را در کارنامه مراودات تجاری استان ثبت کرد.

وی اضافه کرد: از این میزان واردات ۱۳۱ هزار دلار معادل کمتر از یک درصد کالای مصرفی، ۲۵ میلیون و ۷۸۹ هزار دلار معادل ۵۵ درصد کالای واسطه‌ای و ۲۱ میلیون و ۱۰۵ هزار دلار معادل ۴۵ درصد مربوط به ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تراز تجاری استان را مثبت و حدود سه میلیون و ۶۳۳ هزار دلار اعلام کرد و گفت: حجم مبادلات تجاری استان بالغ بر۹۶ میلیون و ۷۳۳ هزار دلار است.

او با اشاره به اینکه صادرات بخش صنعت شامل ۷۳ قلم و ۱۱ میلیون و ۶۳۶ هزار دلار بوده است افزود: سیم آلومینیوم با صادرات یک میلیون و ۸۵۱ هزار دلار مهمترین کالای صادراتی این بخش و الکتروموتور، سیمان سفید و پودر پی وی سی از دیگر اقلام عمده این بخش محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صمت: صادرات استان همدان ۵۰ میلیون و ۱۸۳ هزار دلار ارزآوری داشت

متین با بیان اینکه صادرات در بخش معدن چهار میلیون و ۳۱۴ هزار دلار ارزآوری داشته است گفت: فروسیلیس با صادرات میزان چهار میلیون و ۲۸۵ هزار دلار مهمترین کالا صادراتی این بخش است و در مجموع چهار قلم کالای معدنی استان به ۱۰ کشور جهان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان به سهم ۲۵ درصدی محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی از سبد صادراتی استان خبر داد و افزود: این بخش با ۱۳ قلم کالا، ۱۱ میلیون و ۹۳۹ هزار دلار صادرات داشته است.

متین تصریح کرد: بخش کشاورزی استان با صادرات ۱۹ میلیون و ۶۴۴ هزار دلار، سهم ۴۱ درصدی را از صادرات استان به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی سه درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صمت: صادرات استان همدان ۵۰ میلیون و ۱۸۳ هزار دلار ارزآوری داشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: کشمش انگوری به عنوان مهمترین کالای صادراتی با ۱۰ میلیون و ۳۹ هزار دلار ۲۱ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده و کشمش تیزابی نیز محصول دیگری از گروه ۱۹ گانه محصولات کشاورزی استان به شمار می‌آید.

وی یادآوری کرد: صادرات صنایع دستی استان هم در این مدت ۱۷۵ هزار دلار ارزآوری داشت که سفال تنها محصول این گروه است.

استان همدان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات در سال جاری را هدفگذاری کرده است.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده