تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۲:۴۶
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۲۴۳۵۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

موانع صادراتی رفع شود/ صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری به روسیه

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با بیان اینکه هدفی برای رفع موانع صادراتی در کشور ترسیم و طراحی نشده است، گفت: باید برای توسعه صادرات موانع را حل کرد.

به گزارش می‌متالز، غلامحسین شافعی ظهر سه شنبه در آیین تقدیر از صادرکنندگان نمونه مازندران نبود نقشه راه برای رفع موانع صادراتی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: بهره گیری از نیروی انسانی و ظرفیت تولید برای توسعه صادرات باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

وی با اشاره به موانع متعددی که فرا روی صادرات وجود دارد، اظهار داشت: دولت تلاش‌های خوبی را برای رفع مشکلات آغاز کرده و باید این امید‌ها به توسعه صادرات ختم شود.

وی ادامه داد: برای صادرات محصولات صنعتی همچنان دارای مشکل هستیم و امیدواریم دولت در این زمینه نیز برنامه ریزی کند.

علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت کشور نیز به توسعه صادرات با روسیه اشاره کرد و گفت: صادرات محصولات به کشور روسیه از ۵۰۰ میلیون دلار به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

وی راه اندازی کارگروه تغییر مقررات و ضوابط ارزی و تجاری و تهیه نقشه راه صادراتی را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: در این نقشه تامین مواد اولیه و راه‌های توسعه صادرات مدنظر قرار گرفته است.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران نیز با اشاره به ظرفیت استان برای توسعه صادرات از صادرکنندگان، اصلاح قوانین دست و پاگیر صادراتی را الزامی دانست و گفت: در جلسه با سفرای کشور‌های اوراسیا تاکید شد که نسب به روان سازی و تسهیل صادرات برنامه ریزی شود.

وی راه رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی را حمایت ویژه از بخش خصوصی و صادرات دانست.

منبع: تحلیل بازار

عناوین برگزیده