تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۲۴۳۲۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
۹ ماهه امسال؛

ارز آوری ۵۰ میلیون و ۱۸۳ هزار دلاری صادرات همدان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت - معدن و تجارت استان همدان از صادرات ۱۱۰ قلم کالا از گمرک همدان خبر داد و گفت: ۵۰ میلیون و ۱۸۳ هزار دلار حاصل صادرات استان در ۹ ماهه امسال است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا متین افزود: در این مدت صادرات استان از گمرک همدان از لحاظ وزنی به ۸۷ هزار و ۳۲۱ تن رسید و واردات کالا نیز در این مدت ۴۶ میلیون و ۵۵۰ هزار دلار و وزن هشت هزار و ۵۱۱ تن را در کارنامه مراودات تجاری استان ثبت کرد.

وی تصریح کرد: از این میزان واردات ۱۳۱ هزار دلار معادل کمتر از یک درصد کالای مصرفی، ۲۵ میلیون و ۷۸۹ هزار دلار معادل ۵۵ درصد کالای واسطه‌ای و ۲۱ میلیون و ۱۰۵ هزار دلار معادل ۴۵ درصد مربوط به ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تراز تجاری استان را مثبت و حدود سه میلیون و ۶۳۳ هزار دلار اعلام کرد و گفت: حجم مبادلات تجاری استان افزون بر۹۶ میلیون و ۷۳۳ هزار دلار است.

حمیدرضا متین افزود: کشمش انگوری به عنوان مهمترین کالای صادراتی با ۱۰ میلیون و ۳۹ هزار دلار ۲۱ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده و کشمش تیزابی نیز محصول دیگری از گروه ۱۹ گانه محصولات کشاورزی استان به شمار می‌آید.

استان همدان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات در سال جاری را هدفگذاری کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده