تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۴۳۲۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

رشد ۵۸ درصدی صادرات مازندران

‌می‌متالز - رشد مازندران در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۵۸ درصدی داشته است.

به گزارش می‌متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در همایش تجلیل از صادر کنندگان نمونه مازندران با اعلام این خبر گفت: علیرغم تمامی مشکلات و تحریم‌های ظالمانه، صادر کنندگان مازندران توانسته اند در نه ماهه نخست سالجاری ۲۱۷ میلیون دلار کالا به کشور‌های هدف صادر کنند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ در صد رشد داشته است.

حسینقلی قوانلو با اشاره به شرایط سخت صادرات در دو سال به خاطر شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه اعلام کرد: علی رغم تمامی مشکلات صادر کنندگان عزیز مازندران در این دو، سه سال اخیر تلاش‌های بسیار خوبی در بخش صادرات کالا و خدمات داشته اند.

وی اضافه کرد: ارزش صادرات مازندران قطعا بیش از این مقدار بوده، چرا که کیوی و مرکبات استان مازندران از برخی از استان‌ها که با کشور‌های مقصد مرز مشترک دارند صادر شده و به نام آن‌ها ثبت می‌شود.

یادآور می‌شود در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان مازندران رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، استاندار مازندران، رئیس کل اتاق بازرگانی ایران و مسوولین دستگاه‌های مختلف اجرایی استان و کشوری حضور داشتند که در آن از صادر کنندگان بر‌تر مازندران در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تجلیل به عمل آمد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده