تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۴
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۴۳۱۸۷

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منصوب شد

‌می‌متالز - طی حکمی از سوی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منصوب شد. قاسمی دو هفته قبل از عملکرد این مرکز به‌شدت انتقاد کرده بود.

به گزارش می‌متالز، دو هفته پس از انتقاد تند رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، وی سرپرست این مرکز را منصوب کرد. بر این اساس علیرضا قاری قرآن به‌عنوان سرپرست جایگزین محمد شکری‌چی زاده می‌شود.

علیرضا قاری‌قرآن در حال حاضر مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان است. وی پیش از این مسوولیت‌هایی همچون معاون فنی و عمرانی شهرداری اصفهان، معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در کارنامه کاری خود داشته است.

شکرچی‌زاده نیز شهریور سال ۹۲ (حدود ۸ سال و ۴ ماه قبل) از سوی عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی به‌عنوان رئیس مرکزی تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منصوب شده بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان "تمایلی به وزیرشدن نداشتم"، گفت: مرکز تحقیقات ۲۷ هکتار زمین و امکانات پژوهشی خوبی دارد، اما کیفیت ساخت‌وساز مسکن ایران بسیار بد است.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ۳۰ آذرماه امسال در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل گفته بود: دربخش ساخت‌وساز مسکن کیفیت خوبی نداریم. مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ۲۷ هکتار زمین در بهترین منطقه تهران را در اختیار دارد، این مرکز امکانات پژوهشی خوبی دارد، اما با این حال کیفیت ساخت‌وساز مسکن در کشور بسیار بد است.

وی توضیح داد: امروز عمر ساختمان‌های کشور ۱۵ تا ۲۰ سال است و ما در بحث صنعتی‌سازی مسکن مسیر دو و سه را هم طی نکردیم، اما دنیا از مسیر هشت عبور کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین مسکن عقب‌ماندگی زیادی داریم با اینکه هنوز جزئیات ورود فناوری را اعلام نکرده‌ایم برخی می‌گویند "وزارت راه می‌خواهد چینی‌ها را برای ساخت‌وساز مسکن به ایران بیاورد"، ما فقط می‌خواهیم فناوری صنعتی‌سازی را به کشور وارد کنیم و قرار نیست هیچ نیروی کار خارجی (چینی) یا کشور دیگری وارد ایران شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زمان ساخت مسکن در کشور حداقل دو سال است، گفت: این درحالی است که در دنیا ساختمان‌های ۱۲ طبقه را در شش ماه می‌سازند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده