تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۴۳۲۲۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازگشت رونق به دادوستد آتی مس کاتد

‌می‌متالز - پیمان‌های آتی بورس‌کالا اولین روز هفته جاری را در حالی آغاز کردند که تمامی نماد‌های فعال این بازار با سبزپوشی نرخ تسویه مورد دادوستد قرار گرفتند. با سررسید شدن نماد‌های زعفران سال گذشته بازار گواهی سپرده، به نظر می‌رسد رونق به معاملات طلای سرخ بازگشته است؛ چرا که پس از مدت‌ها نوسان خنثی و منفی قیمتی این کالای جذاب بازار آتی، روز گذشته شاهد صف خرید برای دو سررسید دی و بهمن زعفران نگین بودیم که البته در بازار گواهی سپرده این محصول و صندوق‌های کالایی مبتنی بر این اوراق رشد مثبت و برجسته نرخ تسویه زعفران به ثبت رسید.

به گزارش می‌متالز، مس کاتد که عنوان پرهیاهوترین راه اندازی نماد را در بازار آتی از آن خود کرد، هنوز هم با بی رمقی تمام عیار دادوستد می‌شود؛ تا جایی که حجم معاملات این محصول روز گذشته به سه‌قرارداد ختم شد که در مجموع ۱۵ موقعیت باز تعهدی (موقعیت خرید و فروش همزمان) برای این نماد به ثبت رسیده است.

دو دارایی سرمایه‌ای این بازار، یعنی نقره و آتی صندوق طلا نیز هم راستا با جرقه‌های مثبت بهای اونس جهانی طلا و نقره، نوسان مثبت نرخ تسویه را تجربه کردند، اما این صعود قیمتی چندان برجسته ارزیابی نمی‌شود. خبری از بازگشت سه کالای خارج‌شده از تابلوی آتی بورس‌کالا یعنی زعفران پوشال، پسته و زیره به گوش نمی‌رسد و مشخص نیست که این سه محصول برای همیشه از این بازار خارج شده اند یا برنامه جدیدی برای بازگشایی نماد‌های آتی آن‌ها طراحی شده است؛ دلیل این غیبت هرچه باشد، به نفع توسعه معاملات این بازار نخواهد بود.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده