تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۴۳۶۹۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش ۶ درصدی تولید کاتد مس در ۸ ماه نخست سال ۲۰۲۱

‌می‌متالز - پس از کشف ذخایر جدید مس در سال گذشته، میزان تولید و صادرات کاتد مس در ایران علی رغم تاثیرات منفی همه گیری ویروس کرونا و تحریم‌ها افزایش یافته است.

تولید کاتد مس در ایران

به گزارش می‌متالز، تولید کاتد مس در ایران در هشت ماه نخست سال جاری میلادی (۲۱ مارس تا ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱) نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۶.۲ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش فعالان بازار، کشور ایران در هشت ماه نخست امسال حدود ۲۰۲ هزار تن کاتد مس تولید کرده است.

به نقل از تهران تایمز، گزارش‌ها و آمار‌های دوره‌ای حاکی از آن است که بخش فلزات ایران با وجود محدودیت تحریم‌های آمریکا، هم از نظر تولید و هم از نظر صادرات در حال پیشرفت است.

معامله گران اعلام کردند صنعت مس کشور با اجرای پروژه‌های برجسته جدید رو به جلو حرکت می‌کند. ایران از نظر تولید و صادرات کاتد مس ارقام برجسته‌ای را به ثبت رسانده است. کاتد مس ماده اولیه برای تولید میله مسی در صنعت سیم و کابل می‌باشد.

در آوریل ۲۰۲۱، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران (NICIC) از کشف یک میلیارد تن ذخایر جدید مس در کشور خبر داد.

اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس در نشست خبری گفت: شرکت ملی نفت ایران در سال گذشته ۱۰۱ هزار متر حفاری عمیق را برای شناسایی ذخایر جدید مس در سراسر کشور انجام داده که منجر به کشف یک میلیارد تن ذخایر جدید شده است.

سعد محمدی ارزش ذخایر مس کشف شده در ایران را حدود ۳۵۰ تریلیون ریال (حدود ۱.۲۰۶ میلیارد دلار) عنوان کرد.

به نقل از این مقام مسوول، شرکت ملی صنایع مس ایران (NICIC) همچنین در سال ۱۳۹۸ (مارس ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰) حدود ۵۲۳ میلیون تن ذخایر مس در سراسر کشور کشف کرده است.

با توجه به اکتشافات جدید، مجموع ذخایر مس شرکت ملی صنایع مس ایران (NICIC) در سراسر کشور در حال حاضر از ۸ میلیارد تن فراتر رفته است.

اردشیر سعد محمدی مجموع ذخایر مس کشور را ۴۰ میلیارد تن عنوان کرد و گفت: ایران در حال حاضر هفتمین رتبه ذخایر مس جهان را دارد و امیدواریم این کشور در سال جاری به رتبه ششم صعود کند.

وی در ادامه به رکورد جدید تولید کاتد مس در کشور اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بالغ بر ۲۸۰ هزار تن از کاتد مس در کشور تولید شده که نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

شرکت ملی صنایع مس ایران (NICIC) پروژه‌هایی به ارزش بیش از ۲.۴ میلیارد یورو به اضافه ۳۰۰ تریلیون ریال (حدود ۱.۰۳۴ میلیارد دلار) را برای اجرا در چهار سال آینده تعریف کرده است که مجموع ظرفیت کنسانتره مس شرکت را به ۲.۳ میلیون تن افزایش داده است.

سعد محمدی در خاتمه تصریح کرد: صادرات مس کشور در سال گذشته علی رغم تاثیرات منفی همه گیری ویروس کرونا و تحریم‌های آمریکا افزایش قابل توجهی یافته است.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده