تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۳
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۴۳۲۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ تأثیری در سفره مردم نداشته است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه ما هر جا تصمیم به تعیین دو نرخ برای ارز کرده‌ایم آنجا محل فساد شده است، گفت: تاکنون ما هرچه ارز ۴۲۰۰ تومانی داده‌ایم هیچ تأثیری در سفره مردم نداشته است.

به گزارش می‌متالز، علی اصغرخانی با اشاره به فرآیند اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور گفت: در مجلس دو دیدگاه درباره اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد و حرف افرادی که تاکید بر اصلاح این فرآیند دارند این است که ما تاکنون هرچه ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دادیم به جامعه هدف اصابت نکرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در قالب این فرآیند کالا‌ها به قیمت روز به دست مردم رسید که این نشان از ناکارآمدی تخصیص این ارز دارد، بیان داشت: از این رو نمایندگانی که تاکید بر اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی دارند دلایلشان محکم و بر پایه مستندات است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: هدف از ارائه ارز ۴۲۰۰ تومانی این بود که ما در بخش‌هایی که مردم در آن آسیب دیده‌اند، این ارز را تخصیص دهیم همانند ارائه یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو و یا به مانند خوراک دام و برخی از ارزاق مهم مردم.

این نماینده مجلس، گفت: متاسفانه افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی را گرفتند و وقتی قرار بوده این ارز را برگردانند، به تابلو صرافی نگاه کرده‌اند و به قیمت روز کالای خود را به مردم فروخته‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه ما هر جا تصمیم به تعیین دو نرخ برای ارز کرده‌ایم آنجا محل فساد شده است، با این حال اگر طبق این شرایط هم قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی بماند حتما باید مورد نظارت دقیق قرار بگیرد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه تاکنون ما هرچه ارز ۴۲۰۰ تومانی داده‌ایم هیچ تاثیری در سفره مردم نداشته است.

منبع: خبرگزاری میزان

عناوین برگزیده