تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۲۴۳۵۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۷ واحد صنعتی راکد در قم امسال به چرخه تولید بازگشت

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه ۲۷ واحد صنعتی راکد و غیرفعال در این استان به مدار تولید بازگشت و فعالیت تولیدی در آن‌ها آغاز شده‌است.

به گزارش می‌متالز، محمود سیجانی بیان کرد: در همین رابطه با حمایت‌های صورت گرفته از طرف مسئولان استان، بهره‌برداران این واحد‌های صنعتی که در زمینه‌های مختلف همچون تولید صنایع نساجی، غذایی و فلزی فعالیت دارند، کار خود را با اشتغالزایی برای ۳۸۱ نفر آغاز کردند.

وی با اشاره به این که برای فعالیت دوباره این واحد‌های صنعتی بیش‌از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته‌است، افزود: راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد و غیرفعال از جمله سیاست‌های اصلی استان در حوزه صنعت است و در این خصوص از ظرفیت تسهیلات بانکی به نحو شایسته استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: روند فعال‌سازی واحد‌های صنعتی و تولیدی راکد در استان قم تا پایان سال با استفاده از همه ابزار‌های قانونی و مالی ادامه می‌یابد تا زمینه برای اشتغال هرچه بیشتر افراد جویای کار و همچنین افزایش سطح تولید محصولات مورد نیاز مردم، فراهم شود.

سیجانی گفت: در کنار موضوع فعال‌سازی واحد‌های صنعتی راکد و غیر فعال، بحث ارائه تسهیلات به منظور کمک به فرآیند ساخت واحد‌های صنعتی نیمه تمام استان به خصوص طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد نیز با نگاه به ظرفیت‌های موجود در دستور کار است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیشرفت صنعتی استان افزود: همچنین راهبرد ایجاد واحد‌های تولیدی جدید با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته در شهرک‌های صنعتی قم با توجه به ظرفیت‌های محیط زیستی استان و استاندارد‌های تعیین شده در این رابطه ادامه دارد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده