تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۴۳۶۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازار سنگ آهن و فولاد در ۴ ژانویه

‌می‌متالز - معاملات آتی سنگ آهن با خوش بینی بازار نسبت به داده‌های مثبت اقتصادی چین افزایش یافت اگرچه همچنان برخی نگرانی‌های بازار درمورد کند شدن بخش املاک وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، معاملات آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز سه شنبه ۴ ژانویه با ۱.۸۵ درصد یا ۱۲.۵ یوان (۱.۹۷ دلار) افزایش روزانه به ۶۸۶.۵ یوان در هر تن (۱۰۸.۰۲ دلار) رسید.

معاملات آتی میلگرد نیز در طی معاملات صبح امروز با ۱.۶۳۷ درصد یا ۷۰ یوان (۱۱.۰۰ دلار) رشد روزانه به ۴۳۷۱ یوان در هر تن (۶۸۷.۷۸ دلار) رسید.

شاخص مدیران خرید (PMI) تولید Caixin/Markit چین در دسامبر با رسیدن به ۵۰.۹ به بالاترین سطح ۶ ماهه رسید و تخمین بازار را که ۵۰ بود شکست.

این رتبه بالا به سیاست‌های مطلوب دولت با هدف افزایش عرضه و تثبیت قیمت‌ها مرتبط است اگرچه سفارش‌های صادراتی جدید در طول این ماه با سرعت کمتری، کاهش خواهد یافت.

همچنین پس از اینکه غول توسعه املاک چین Evergrande بار دیگر به دلیل تعلیق معاملات در بورس اوراق بهادار با بدهی‌های سنگین ۳۰۰ میلیارد دلاری تیتر رسانه‌ها شد، نگرانی‌هایی در بازار درمورد کاهش تقاضای فولاد از سوی بخش املاک چین به وجود آمده است.

از این رو چشم انداز محافظه کارانه‌ای در مورد قیمت فولاد مانند میلگرد و مفتول در دوره ۴ تا ۷ ژانویه وجود دارد و انتظار می‌رود که نوسان قیمت‌ها به دلیل تقاضای کاهشی فولاد در فصل زمستان و احیای موارد ابتلا به کرونا در شهر‌های چین و کاهش سرعت بخش املاک محدود باشد.

منبع: کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی

عناوین برگزیده