تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۴۳۹۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اذعان آمریکا به اثر بومرنگ تحریم‌های خود علیه روسیه

‌می‌متالز - برخی مقامات دولت جو بایدن اذعان کردند که دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه می‌تواند آسیب جدی به اقتصاد جهانی و آمریکا وارد کند.

به گزارش می‌متالز، طبق گزارش‌ها، دولت آمریکا اذعان کرد که دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه آسیب جدی به اقتصاد جهانی و آمریکا وارد می‌کند، اما این موضوع را دلیل محکمی برای دست کشیدن از این تحریم‌ها نمی‌داند.

چندین نفر از مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان تأکید کردند که علیرغم تأثیرات مخرب تحریم‌ها برای ایالات متحده و متحدان غربی این کشور، در صورت درگیری نظامی روسیه با اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال خواهد شد.

واشنگتن قبلا کرملین را به برنامه ریزی برای حمله به همسایه خود در ماه ژانویه متهم کرده بود که کرملین آن را رد کرد و یک "خبر جعلی" خواند.

این گزارش‌ها به حداقل دو تحلیل صورت گرفته توسط وزارت خزانه‌داری و امور خارجه آمریکا در هفته‌های اخیر اشاره می‌کند که نشان می‌دهد تحریم‌ها علیه غول انرژی روسیه یعنی شرکت گازپروم و بانک مرکزی این کشور نه فقط برای روسیه (بلکه آمریکا و متحدانش) می‌تواند فاجعه بار باشد.

به گفته این تحلیل ها، در صورت اعمال این تحریم‌ها، آن‌ها ممکن است اقتصاد‌های مختلف در سراسر جهان را فلج کنند، چرا که احتمالاً قیمت گاز را افزایش می‌دهند یا تجارت و سرمایه‌گذاری مشترک اروپا و روسیه را بسیار مختل می‌کنند.

در این گزارش آمده است: تأثیرات منفی (تحریم‌ها علیه روسیه) می‌تواند در طول یک سال انتخاباتی به آمریکا بازگردد.

این مقامات آمریکا که نامی از آن‌ها برده نشده است، همچنین نسبت به حملات سایبری احتمالی علیه زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده و اروپا به خاطر این تحریم‌ها ابراز نگرانی کردند.

آمریکا پیش از این روسیه را به دست داشتن در چندین حمله سایبری علیه این کشور متهم کرده است.

با این وجود، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گفته است: هر هزینه‌ای که ما متحمل می‌شویم در مقایسه با تأثیری که بر اقتصاد و سیستم مالی روسیه ایجاد می‌کنیم کمرنگ خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده