تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۴۴۰۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قالیباف:

تلاش مجلس و دولت تحقق رشد ۸ درصدی در اقتصاد است

‌می‌متالز - رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که رشد ۸ درصدی اقتصاد، برنامه دولت و مجلس است تا معیشت مردم تضمین شود.

به گزارش می‌متالز، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه (۱۹دی) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱، محمدباقر قالیباف پس از رأی موافق نمایندگان به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱، ضمن تشکر از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف و دولت درباره کلیات لایحه بودجه، گفت: بدون شک سند بودجه، سندی برای زندگی مردم و دولت است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: باید مردم بدانند که در کلیات بودجه به ویژه موضوع ارز ترجیحی و در رابطه با معیشت به خصوص کالا‌های اساسی، حتما سیاست‌های جبرانی که در قالب ارز بوده را به صورت مستقیم در کالا‌های اساسی، پیش بینی می‌شود تا در زندگی مردم تأثیری نداشته باشد.

وی تاکید کرد: حوزه‌های محرومیت زدایی، تولید و اشتغال از دغدغه‌های مجلس است و در حوزه‌های زیرساخت‌ها، دانش بنیان‌ها و پروژه‌های نیمه تمام و پیشران‌های اقتصادی توجه لازم را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی در برنامه دولت قرار دارد، افزود: همه تلاش ما این است این مهم زمانی اتفاق بیفتد که مطمئن باشیم معیشت مردم تضمین شده است و حتما در بحث سیاست‌های جبرانی در کالا‌های اساسی، سیاست پلکانی از اولویت‌های مجلس خواهد بود.

قالیباف خطاب به نمایندگان خاطرنشان کرد: پیش از نمایندگان پیشنهادات خود را درباره لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق ارائه کرده‌اند، اما ما دو روز دیگر این زمان را تمدید کردیم تا نمایندگان تا روز سه‌شنبه فرصت داشته باشند که پیشنهادات خود را ارائه کنند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده