تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۴۴۱۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

اقدامات فولاد مبارکه در راستای بهینه‌سازی مصرف آب

‌می‌متالز - نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کارخانه فولاد مبارکه درصدد است در آینده نزدیک مصرف آب خام خود را به صفر برساند.

به گزارش می‌متالز، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی طی بازدید از تصفیه‌خانه پساب صنعتی و تصفیه‌خانه استحصال پساب شهری شرکت فولاد مبارکه گفت: این کارخانه در راستای بهینه‌سازی مصرف آب اقدامات متعددی انجام داده و درصدد است که در آینده نزدیک مصرف آب خام خود را به صفر برساند.

وی گفت: قطعات و تجهیزات تصفیه‌خانه پساب صنعتی و تصفیه‌خانه استحصال پساب شهری شرکت فولاد مبارکه توسط متخصصان داخل کشور تولید شده است‌

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در حاشیه این بازدید با بیان این که تا ۴ سال آینده، مصرف آب خام شرکت فولاد مبارکه به صفر کاهش می‌یابد، گفت: ارتقای سطح کارایی تصفیه‌خانه‌های پساب جهت بهبود تصفیه و بازچرخانی آب در فولاد مبارکه منجر به افزایش راندمان تولید محصولات شده، به‌گونه‌ای که منجر به کاهش ۵۰ درصدی برداشت از آب خام شده است.

به گفته نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی کارخانه فولاد مبارکه طی یک قرارداد با شرکت آبفا، پساب ۹ شهر را برای تصفیه و استفاده در فرایند تولید خریداری کرده است و برای این کار در جهت استفاده بهینه از آب، حدود هزار میلیارد هزینه صرف شده است.

با توجه به موقعیت اقلیم خشک کشور، صنایع دیگر می‌توانند با الگوبرداری از شرکت فولاد مبارکه و سرمایه‌گذاری‌های لازم، برداشت آب خام را به حداقل برسانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده