تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۲۴۴۲۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش ۱۵ درصدی تولید فولاد/ بزرگترین مانع تولید فولاد قیمت گذاری داخلی است

‌می‌متالز - نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تولید کارخانه‌های فولاد تا کنون ۱۵ درصد کاهش داشته است، ولی خوشبختانه تولید فولاد نسبت به تابستان بهترشده است.

به گزارش می‌متالز، بهادر احرامیان درباره وضعیت تولید کارخانه‌های فولاد، گفت: تولید فولاد تا کنون ۱۵ درصد کاهش داشته که علت کاهش تولید نیز قطع برق تابستان و محدودیت در تولید است.

وی افزود: در فصل زمستان قطعی گاز کارخانه‌های تولید فولاد کمتر اتفاق افتاده و خوشبختانه تولید بهتر از تابستان بوده است.

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص عرضه فولاد در بورس کالا بیان‌کرد: بورس کالا به عنوان یک کانال، خوب است و از آن استقبال می‌کنیم، ولی اگر اجبار کنند که فقط از بورس کالا استفاده شود به ضرر مصرف‌کنندگان خواهد بود، زیرا مصرف کنندگان کانال تامین مالی گسترده‌ای ندارد و یکی از بزرگترین نیاز‌ها تأمین مالی است.

احرامیان اظهار کرد: بورس از نظر خرید در گزینه‌هایی که به خریداران و فروشندگان ارائه می‌دهد خیلی محدود است، زیرا بیشتر به دنبال کم کردن ریسک وصول مطالبات است.

وی در ادامه گفت: برای افزایش تولید فولاد در کشور باید موانع تولید کارخانه‌های فولاد برطرف شود که شامل موانع صادرات و قیمت گذاری داخلی است همچنین زیرساخت‌های تولید مثل آب و برق و گاز باید تأمین شود.

منبع: خبرگزاری میزان

عناوین برگزیده