تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۳۵۲
کد خبر: ۲۴۴۲۹۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد مبارکه؛ پیشرو در زمینه تولید و مسوولیت اجتماعی

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به جایگاه ویژه فولاد مبارکه در زمینه تولید فولاد کشور، گفت: شرکت فولاد مبارکه در زمینه ایفای مسوولیت اجتماعی در کشور پیشرو است و با درایت مدیران و سهامداران توانسته است به حس تعلق جامعه به این کشور بیافزاید.

به گزارش می‌متالز، رضا شهرستانی با اشاره به ضرورت و اهمیت مسوولیت اجتماعی در صنایع و شرکت‌ها اظهار کرد: تمام شرکت‌ها دارای هدف سازمانی متفاوتی هستند، اما هدف مشترک اکثر کسب و کارها، ارزش‌آفرینی است. مفهوم مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها در دهه‌های اخیر به پارادیم غالب و مسلط شرکت‌های بزرگ و معتبر جهانی تبدیل شده است و این شرکت‌ها در برابر اجتماع و محیط اجتماعی خود متعهد هستند چرا که ما همگی در کشتی نشستگانیم.

وی افزود: با گذشت بیش از ۶۰ سال از وروود مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها به ادبیات مدیریت سازمان‌ها و کسب‌وکارها، شاهد این هستیم شرکت‌هایی که در زمینه اقتصادی پیشرو هستند با ایفای مسوولیت اجتماعی سود حاصله را در کشور با اشتغال‌زایی، افزایش تولید و اقداماتی نظیر فعالیت‌های اجتماعی صرف کردند و توانستند در خدمت مملکت قراردهند.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره اینکه مسوولیت اجتماعی یک چارچوب و محدوده اخلاقی است، گفت: مفهوم مسوولیت اجتماعی بر این اساس است که شرکت‌ها به طور داوطلبانه تصمیم به مشارکت در ساختن یک جامعه بهتر و پاکیزه‌تر می‌گیرند.

وی افزود: فعالیت‎‌های مسوولیت اجتماعی شرکتی می‌تواند جامعه بزرگ‌تری را تحت‌تاثیر قرار دهد. برای نمونه با اینکه مصرف شرکت فولاد مبارکه از حوضه زاینده رود ناچیز بوده است، اما رویکرد‌های این شرکت در جایگزینی پساب به جای آب در راستای مسوولیت اجتماعی است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران یکی دیگر از اقدامات شرکت فولاد مبارکه در راستای مسوولیت اجتماعی را توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: شرکت فولاد مبارکه با ایفای مسوولیت اجتماعی در زمینه‌های متعدد که با درایت مدیران و سهامداران این شرکت انجام می‌شود احساس تعلق جامعه را به این شرکت افزوده‌اند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده