تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۴۴۵۰۶
سرویس خبر : اجتماعی
استاندار فارس:

صندوق مسوولیت اجتماعی در فارس تشکیل می‌شود

استاندار فارس گفت: صندوق مسوولیت اجتماعی که یکی از مأموریت‌های آن جلب حمایت معادن و صنایع بزرگ استان در امور اقتصادی تشکیل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس در گزارش روز دوشنبه خود به نقل از محمدهادی ایمانیه در دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: کمک به حوزه ورزش نیز به عنوان یک اولویت برای این بخش‌ها در نظر گرفته شده است.
وی، با اشاره به ظرفیت‌های بالای فارس در حوزه ورزش ادامه داد: بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی را می‌توان با فراهم کردن زمینه گرایش جامعه به سمت ورزش کاهش داد.
استاندار فارس، اهمیت هم‌افزایی در توسعه ورزش را نیز یادآور شد و گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به این استان رایزنی‌های انجام شده از سوی مدیریت ارشد استان سبب شد وزیر نفت بپذیرد که این وزارتخانه سهم وزارت ورزش و جوانان را در احداث ورزشگاه‌های مشترک عهده دار شود.
ایمانیه، بر لزوم توجه به ورزش‌های همگانی نیز تاکید کرد و گفت: توسعه ورزش همگانی با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در قالب برنامه‌های هفتگی در دستور کار قرار گیرد.
وی، همچنین از مدیرکل جدید ورزش و جوانان فارس خواست موضوع جوانان را با جدیت در برنامه‌ریزی مدیریتی خود مد نظر قرار دهد و در این زمینه از کمک سایر نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی اجتماعی استفاده کند.
وزیر ورزش و جوانان طی حکمی حیدر صفرپور را به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان فارس منصوب کرد.
از جمله سوابق مدیریتی صفرپور می‌توان به مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عضویت در شورای مشورتی ورزش وزارت بهداشت و سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس اشاره کرد.


در انتصاب مدیران آموزش و پرورش استان دخالت نمی‌کنم


استاندار فارس همچنین در نشست با فرهنگیان جوان این استان در شیراز گفت: در بحث انتصاب معاونین و مدیران آموزش و پرورش استان تصمیم گیرنده نهایی مدیر کل این مجموعه است و به رغم اینکه معرفی و پیشنهاد برخی از گزینه‌ها را بلااشکال می‌دانم، اما به هیچ وجه و تحت هر شرایطی هیچ دخالتی در انتصابات پیش رو نخواهم داشت.

ایمانیه با اشاره به اهمیت و اثرگذاری معلمان در جامعه افزود: پرداختن به مسائل جوانان در گام دوم انقلاب بسیار حائز اهمیت است و تحول در جامعه از طریق معلمان رقم می‌خورد، تحولی که از طریق تاثیرگذاری آن‌ها با ارائه آموزش به دانش آموزان و انتقال این آموزش به خانواده ایجاد می‌شود.
وی، بر لزوم تغییر نگاه در آموزش و پرورش از هزینه‌ای به سرمایه‌ای تاکید کرد و ادامه داد: هزینه کردن در حوزه تعلیم و تربیت بزرگترین سرمایه‌گذاری است چرا که نیرو‌های تعلیم یافته می‌توانند در کارخانه و مراکز تولید اشتغال و ثروت موثر واقع شوند.
استاندار فارس گفت: مدیر کل آموزش و پرورش استان باید نسبت به احصاء و شناسایی انتظارات از این مجموعه براساس سند تحول آن و مطرح کردن این وظایف در جلسه شورای آموزش و پرورش فارس اهتمام ویژه داشته باشد.
ایمانیه همچنین خواستار تشکیل یک شورای پنج نفره با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز، استانداری فارس و همچنین اولیاء و مربیان در جهت ایجاد برنامه زمان بندی برای رفع مشکلات مدارس و واحد‌های آموزشی و پرورشی استان شد.

اختصاص اعتبار برای مدارس آسیب دیده در سیل اخیر


استاندار فارس همچنین گفت: به منظور رفع مشکلات و آسیب‌های وارد شده به مدارس هشت شهرستان جنوبی استان در جریان سیل اخیر، اعتباراتی اختصاص یافته که به زودی نسبت به ساماندهی آسیب‌های وارد شده اقدام خواهد شد.
دکتر ایمانیه همچنین خواستار استفاده از ظرفیت دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان برای پاسخگویی به نیاز کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش شد.
تفاهم با ادارات دولتی برای برخورداری فرهنگیان از امکانات رفاهی، انعقاد تفاهم نامه با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و استفاده از امکانات مجمع خیرین کتابخوان و فرهنگ ساز برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مدارس از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در این دیدار بر آن تاکید کرد.
استاندار فارس، با اشاره به نگاه مثبت دولت سیزدهم به آموزش و پرورش، خواستار مشارکت و هم افزایی دستگاه برای رفع مشکلات حمل و نقل معلمان و کاهش تردد‌های این قشر برای رسیدن به محل خدمت شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فارس

عناوین برگزیده