تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۴۱۵
کد خبر: ۲۴۴۱۱۶
سرویس خبر : محیط زیست
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد خبر داد:

۳۰۰ هکتار جنگل کاری در محور مواصلاتی عقدا به اردکان با کمک چادرملو

‌می‌متالز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: اجرای ٣۰۰ هکتار جنگل کاری در محور مواصلاتی عقدا به اردکان با کمک چادرملو آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا آخوندی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، در خصوص آسیب پذیری منابع طبیعی از معادن در استان به ویژه شهرستان اردکان، گفت: با توجه به اینکه شهرستان اردکان یک شهرستان صنعتی و معدنی است، خوشبختانه از سال گذشته در بحث مسوولیت اجتماعی، صنایع بزرگ از جمله چادرملو در راستای توسعه فضای سبز و بازسازی مناطق آسیب پذیر از معدن، مشارکت خوبی با منابع طبیعی داشتند و اقدامات خیلی خوبی از سال گذشته انجام شد.

وی افزود: این اقدامات منجر به آغاز اجرای ٣۰۰ هکتار جنگل کاری در محور مواصلاتی عقدا به اردکان شد که در حال انجام است و ظرف مدت سه سال این پروژه انجام خواهد شد.

آخوندی گفت: قریب به ۶۰ هزار اصله نهال از گونه‌های مثمر و غیر مثمر در این محور کشت شده و درحال حاضر هم در حال آبیاری و مراقبت و نگهداری است.

وی عنوان کرد: این طرح شاید برای اولین بار در سطح کشور انجام شد، به طوری که در سال جاری مورد تأکید ریاست سازمان جنگل‌ها و وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت و در روز جهانی مقابله با بیابان زایی که ٢٧ خردادماه بود تقدیری از سوی وزیر جهاد کشاورزی از چادرملو و مدیر عامل این مجتمع صنعتی شد.

آخوندی اعلام کرد: صنایع اردکان در محدوده شهرستان اردکان عزم جدی دارند تا بتوانند فضای سبزی را درخور شأن و جایگاه شهرستان اردکان ایجاد کنند.

آخوندی تصریح کرد: خوشبختانه در راستای پویش همگانی نهال کاری، بنا بر این شد که طبق برنامه هر ایرانی یک نهال، قسمتی از تعهدات تهیه نهال توسط بخش صنعت و معدن در سطح استان انجام شود که این پروژه هم پایان سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد، به طوری که ما بتوانیم با همکاری صنعت و معدن به صورت رایگان، یک نهال در اختیار هر فرد قرار دهیم.

وی گفت: غرس نهال توسط خود شهروندان انجام می‌شود که گام مؤثری در راستای توسعه فضای سبز و اهمیت منابع طبیعی و فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار مختلف جامعه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری موج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده