تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۴۴۳۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان جنوبی:

سیمان باقران فقط یک واحد صنعتی صرف نیست

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: شرکت سیمان باقران، برای استان ما، فقط یک واحد صنعتی صرف نیست.

به گزارش می‌متالز، قناعت با تأکید بر این مطلب در جریان بازدید از کارخانه سیمان باقران خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان باقران، علاوه بر نقشی که در تولید دارد، در اشتغال، معیشت، مرزداری، مرزبانی و نگهداشت جمعیت در منطقه مؤثر می‌باشد.
به گفته وی؛ سیمان باقران، آبروی استان و منطقه است.
وی ضمن تبریک موفقیت‌های این واحد تولیدی، تصریح نمود: معرفی این مجموعه به عنوان صادر کننده نمونه سال ۱۴۰۰ و صادر کننده برتر طی سه سال متوالی جای تقدیر دارد.
استاندار با اشاره به موقعیت مکانی کارخانه سیمان باقران، اظهار داشت: هیچ کارخانه‌ای در کشور به این اندازه به مرز نزدیک نیست و ما باید از این فرصت به نفع خود مجموعه، مردم منطقه و استان استفاده مطلوبی ببریم.
قناعت، مهمترین کار شرکت را بازاریابی در آن سوی مرز‌های استان عنوان کرد و گفت: بخشی از این کار به حاکمیت و دولت برمی گردد و بخشی هم به عهده خود شماست که باید با ارتباط گیری محقق شود.
وی با تأکید بر این که تمام نگاه شما نباید به این مرز و به کشور افغانستان باشد، متذکر شد: اگر چه صادرات به دیگر کشورها، هزینه‌های تولید را بالا می‌برد، اما باید به فکر جایگزین‌های مناسب برای افغانستان باشید تا اگر این مرز به هر دلیل بسته شد و امکان استفاده از آن از دست رفت، با مشکل مواجه نشوید.
به گفته وی؛ کارخانه سیمان باقران باید با دیگر مجموعه‌های همتای خود در کشور رقابت نماید و نباید در این رقابت از دیگران عقب بماند.
استاندار با اشاره به مهیا بودن شرایط تجارت و مبادلات مرزی در میل ۷۳، ادامه داد: در دیدار‌هایی که طی روز‌های آینده با وزیر صنعت افغانستان و والی فراه خواهیم داشت، این موضوع مطرح خواهد شد.
قناعت تأکید کرد: تمام انرژی و توان خود را برای کمک به توسعه صادرات سیمان و دیگر محصولات استان به افغانستان صرف خواهیم کرد.
وی به مسوولیت اجتماعی به عنوان وظیفه هر واحد تولیدی در قبال استان اشاره کرد و گفت: کارخانه سیمان باقران هم باید در همین راستا خدماتی را به منطقه ارائه نماید.
استاندار از مشکلات مطرح شده گفت و با تأکید بر این که قطع گاز کارخانه با توجه به شرایط کشور در زمان‌های خاص رقم می‌خورد، اظهار داشت: مردم باید بدانند با مصرف درست گاز می‌توانند به تولید کمک کنند.
قناعت افزود: افزایش مصرف گاز، قطع گاز واحد‌های تولیدی را به همراه دارد و این کار تبعاتی همچون از بین رفتن تولید و رونق اقتصادی، بیکاری کارگران و مشکلات سرمایه گذاران را سبب می‌شود.
وی دستورات لازم درخصوص تأمین سوخت یارانه‌ای جایگزین برای این واحد تولیدی را به سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان ارائه کرد.
استاندار گفت: به جهت حیاتی بودن کارخانه سیمان باقران برای استان، باید با رفع نیازهایش کمک کنیم از تولید باز نایستد.
قناعت متذکر شد: وقتی تمام موانع را برطرف کنیم و همراهی‌های لازم را داشته باشیم، آن وقت می‌توانیم این مطالبه را هم داشته باشیم که چرا همه خط‌های تولید کارخانه فعال نیست؟!
وی اظهار داشت: این کارخانه در حال حاضر برای ۴۰۰ نفر به شکل مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی به همراه داشته و ما باید به سمتی برویم که این رقم ۲ تا ۳ برابر شود.
استاندار به برنامه‌های شرکت سیمان باقران برای سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: احداث نیروگاه خورشیدی، توسعه اقدامات در راستای مسوولیت اجتماعی، احداث باند بالگرد هلال احمر، افزایش تولید سیمان آمیخته، ایجاد خط تولید پاکت سیمان و... از جمله برنامه‌هایی است که تا پایان سال آینده اجرایی خواهد شد.
قناعت متذکر شد: در راستای تخصیص زمین برای احداث مسکن کارگری پیگیری خواهد شد و از ظرفیت خود کارخانه و ایمیدرو نیز برای بهسازی جاده بین معادن استفاده می‌شود.
شایان ذکر است؛ شرکت سیمان باقران مجوز‌های لازم برای ایجاد واحد پاکت زنی را اخذ کرده و با اجرای این بخش از طرح توسعه‌ای خود، زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده