تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۴۳۸۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

کارخانه سیمان باقران فرصت طلایی صادرات در شهرستان درمیان

‌می‌متالز - نباید به فرصت طلایی صادرات در شهرستان درمیان کم توجهی شود.

به گزارش می‌متالز، استاندار خراسان جنوبی در بازدید از کارخانه سیمان باقران شهرستان درمیان، با اشاره به موقعیت مکانی خاص این کارخانه گفت: هیچ کارخانه‌ای در کشور به این اندازه به مرز نزدیک نیست و باید از این فرصت طلایی برای صادرات برای افغانستان و اشتغال مردم محروم این منطقه استفاده شود.
قناعت مهم‌ترین کار در این واحد صنعتی را بازار یابی در آنسوی مرز دانست و گفت: بخشی از این بحث به عهده دولت است و بخشی به عهده مسولین کارخانه است.
وی با اشاره به دیدارپیش روی خود با والی فراه افزود: با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان با وزیر صنعت افغانستان دیدار خواهیم داشت و برای استفاده از این فرصت تمام تلاش را خواهیم کرد، تا علاوه برسیمان برای صادرات سایر محصولات به افغانستان نیز رایزنی خواهیم کرد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه گمرک، مرزبانی و راهدای همکای لازم را با سیمان باقران خواهند داشت، گفت: نباید نگاه مطلق به دستگاه دولتی باشد، چرا که این یک واحد خصوصی است و باید با بازاریابی و رقابت با سایر واحد‌های صنعتی فضای رقابت را از دست ندهد.
قناعت با اشاره به مشکل سوخت کارخانه سیمان، گفت:در این خصوص نظر مساعد و قصد کمک داریم و تا جای ممکن گاز کارخانه قطع نشود.
وی مهم‌ترین خواسته مردم از دولت در این منطقه را تلاش برای بازگشایی مرزدانست و گفت: در داخل کشور اجرای این طرح مشکلی ندارد، وباید با پیگیری‌ها سیاسی در خارج از کشور زمینه بازگشایی مرز فراهم شود.
رییس هیات مدیره کارخانه سیمان باقران نیز در این دیدار با اشاره به راه اندازی آسیاب دو این کارخانه در سال گذشته گفت: برای توسعه این واحد ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و ظرفیت تولید سیمان را ۲ هزار تن در روز بالا برده است.
کاظمی از اخذ مجوز پاکت زنی برای این کارخانه خبر داد و افزود: با تخصیص منابع و راه اندازی این واحد نیز بالغ بر ۱۰۰ نفر اشتغالزایی در این واحد صنعتی را در سال آینده خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده