تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۴
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۴۴۴۴۱
دیدار صمیمی جمعی از لکوموتیورانان با مدیرعامل شرکت راه آهن

لکوموتیورانی از مشاغل مهم راه آهن است/ ماموریت ویژه مدیرعامل راه آهن به معاونان برای ارتقاء منزلت و بهبود وضعیت معیشت مشاغل عملیاتی

می متالز - با حضور سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن، دیدار و گفتگو با جمعی از لکوموتیورانان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این دیدار که با حضور سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن، جمعی از معاونان و مدیران شرکت راه آهن در طبقه هفدهم ساختمان شهدای راه آهن در مورخ ۱۹دی ماه برگزار شد، لکوموتیورانان مسائل و موضوعات خود را از جمله وضعیت معیشت، مشکلات آیین‌نامه کیلومتراژ، ساعت کار و سختی شرایط کار مطرح کردند.

در این دیدار سید میعاد صالحی با اشاره به دیدار بدون واسطه با تعداد زیادی از کارکنان مشاغل عملیاتی از جمله لکوموتیورانان در سفر‌های استانی و قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات آنان عنوان کرد: امروز این جلسه تشکیل شد تا دیدار بدون واسطه و از نزدیک با جمع دیگری از لکوموتیورانان صورت گرفته و در خصوص مسائل و مشکلات آن‌ها به صورت جامع‌تر گفتگو شود و تصمیماتی با همفکری و خرد جمعی برای رفع این مشکلات اتخاذ شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، امروز در حوزه‌های مختلف راه‌آهن، وارث عقب ماندگی‌های بلندمدت ادوار گذشته هستیم که یکی از مهمترین این حوزه‌ها، حوزه لکوموتیو است و در همین مدت کوتاه، توجه ویژه و زمان زیادی را برای بررسی دقیق مسائل و مشکلات گریبان‌گیر این حوزه و پیگیری راه‌حل‌های مختلف برای رفع آن‌ها اختصاص داده‌ام.

مدیرعامل راه آهن ضمن بیان لزوم توجه به بهبود همه ارکان راه آهن و رسیدگی گام به گام به مسائل معیشتی همه شاغلین در حوزه حمل و نقل ریلی، بر ضرورت بهبود سریع شرایط کار و معیشت مشاغل عملیاتی به ویژه لکوموتیورانان تاکید کرد و گفت: باید شرایط اولیه مناسب فعالیت مشاغل عملیاتی در محیط عملیاتی آنان از جمله لکوموتیورانان در لکوموتیو فراهم شده و کرامت انسانی آنان حفظ شود.

دکتر صالحی با تأکید بر حساسیت مشاغل عملیاتی راه‌آهن ادامه داد: لکوموتیورانی همچون سایر مشاغل عملیاتی از مشاغل مهم حوزه حمل و نقل ریلی محسوب می‌شود و باید ضمن اکرام و ارتقاء جایگاه و شأن و منزلت اجتماعی آنان، بهبود مناسبی در شرایط معیشتی و رفاهی این کارکنان زحمتکش با لحاظ سبک زندگی و شرایط کاری ویژه آن‌ها صورت گیرد.

سید میعاد صالحی در پایان این جلسه دستورات لازم را به معاونان مربوطه راه آهن برای به نتیجه رساندن سریع تصمیمات اتخاذ شده صادر کرد.

منبع: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

عناوین برگزیده