تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۴۴۷۸۰
مقصودی در تذکر شفاهی:

سازمان برنامه و بودجه زمین‌های تملک شده برای تکمیل راه آهن بروجرد- ملایر را بازگرداند

‌می‌متالز - نماینده مردم بروجرد در مجلس از سازمان برنامه و بودجه خواست تا زمین‌های تخصیص داده شده برای تکمیل راه آهن بروجرد- ملایر را که برخلاف قانون برگردانده است، مجدد برای تکمیل این پروژه بازگرداند.

به گزارش می‌متالز، فاطمه مقصودی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین نماینده زن در تاریخ استان لرستان در تذکری به رئیس سازمان برنامه و بودجه و خطاب به وکلای ملت، قوای مجریه و قضائیه و آحاد ملت گفت: راه حل توسعه کشور و آرامش و آسایش در برقراری و توازن عدالت است، در این راستا راه آهن را باید از منظر توسعه پایدار نگاه کرد، چرا که حمل و نقل ریلی از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم ادامه داد: مردم بروجرد و اشترینان که پیوسته سپر بلای انقلاب بوده اند، با برخورداری از منابع آب سرشار، ظرفیت‌های معدنی گوناگون و متنوع در نقطه ثقل کریدور شمال به جنوب کشور و استعداد‌های فوق العاده در بخش کشاورزی و دامپروری و بهره مندی از ظرفیت‌های گردشگری و ده‌ها ظرفیت دیگر باید اینگونه در آتش محرومیت بسوزند؟

وی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: مگر می‌شود مبلغ تخصیص داده شده را بازگرداند، مردم شهرستان بروجرد سال هاست در انتظار بودجه راه آهن و رسیدن به زیرساخت توسعه هستند، شما با کدام اجازه و چگونه تخصیص زمین‌های تملک شده در مسیر حرکت راه آهن بروجرد به ملایر را بازگرداندید. این اقدام خلاف قانون، مصلحت و پیشرفت منطقه محروم شهرستان بروجرد است.

مقصودی تاکید کرد: بنده به عنوان نماینده مردم، اندیشه و عدالت به شما تذکر می‌دهم هر چه سریعتر مبلغ برگرداننده را به جایگاه محل تخصیص مصرف قبلی خود برگردانید، چرا که اگر این مهم محقق نشود، ظلم مضاعف و توهین به مردم مومن و صبور بروجرد و شهر آیت الله العظمی بروجردی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان به وزیر صمت، دستور رئیس جمهور مبنی بر رفع مشکل شرکت خودروسازی شهرستان بروجرد را متذکر شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده