تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۴۴۶۹۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

سبقت BMW از بنز پس از ۵ سال!

‌می‌متالز - بنز با فروش دو میلیون و ۵۰ هزار دستگاه ماشین در سال ۲۰۲۱، عنوان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان را پس از پنج سال به بی ام‌ و واگذار کرد.

به گزارش می‌متالز، تولید بنز در سال ۲۰۲۱ به دلیل نایاب شدن تراشه‌های کامپیوتری پنج درصد از سال ۲۰۲۰ کمتر بود. بیشترین کاهش تولید در سه ماه آخر سال گزارش شد که ۲۵ درصد از قبل کمتر بود. بنز هشدار داده که کمبود تراشه‌ها احتمالا تا اواخر سال ۲۰۲۲ بر آمار فروش شرکت تاثیر خواهد گذاشت.

ب‌ام‌و هنوز آمار فروش خود را به طور رسمی منتشر نکرده و تنها اعلام کرده که با فروش دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه ماشین رکورد تازه‌ای برای کارخانه آلمانی ثبت شده است. این آمار تنها ماشین‌های ب‌ام‌و را شامل می‌شود و فروش مینی و رولزرویس، زیرمجموعه‌های دیگر گروه خودروسازی ب‌ام‌و به آن اضافه نشده است.

مرسدس بنز می‌گوید فروش ماشین‌های الکتریکی و هیبرید-الکتریکی کارخانه در سال گذشته ۶۹ درصد افزایش یافت و به ۲۲۷ هزار و ۴۵۸ دستگاه رسید. از این تعداد ۴۸ هزار و ۹۳۶ دستگاه ماشین‌های کاملا الکتریکی سری EQ کارخانه بود. فروش لوکس‌ترین مدل الکتریکی کارخانه، EQS از زمستان آغاز شد و بنز می‌گوید در یک ماه ۱۶ هزار و ۳۷۰ سفارش برای این ماشین دریافت کرده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده