تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۴۴۸۴۷
سرویس خبر : محیط زیست
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران:

رعایت موازین ایمنی در همه کارگاه‌ها ضروری است

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در بازدید از معدن زغال‌سنگ «درکا» که باهدف برسی وضعیت ایمنی کارگاه‌های معدنی صورت گرفت بر ضرورت رعایت موازین ایمنی در همه کارگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز، علی باقری سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با همراهی مهدی عابدی مدیر روابط کار اداره کل، سمانه نوری رئیس اداره بازرسی کار، سید شاهین حسینی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی آمل و سحر عمادی بازرس کار شهرستان با حضور در معدن زغال‌سنگ (سنگ درکا) آمل از تونل‌های پیشروی و استخراج این معدن بازدید کردند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حاشیه این بازدید اظهار کرد: این اداره کل به‌منظور صیانت از نیروی کار و نظارت بر حسن اجرای مقررات قانون کار و آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت‌کار اقدام به اجرای بازدید‌های دوره‌ای و موردی توسط بازرسان کار می‌نماید و بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در اولویت است.

وی افزود: رعایت موازین ایمنی در همه کارگاه‌های سطح استان امری ضروری است.

علی باقری با تأکید بر ضرورت نظارت بر کارگاه‌های معدنی افزود: علیرغم محدودیت در حوزه منابع انسانی و تعداد بازرسان کار، بازرسی از معادن با اولویت و حساسیت ویژه‌ای انجام می‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۹۵ قانون کار کارفرمایان محترم، مسوول تأمین ایمنی کارگاه می‌باشند، بدیهی است کارگران عزیز نیز مکلف به رعایت موازین ایمنی می‌باشند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: در سال جاری چندین کارگاه معدنی ناایمن با استناد به ماده ۱۰۵ قانون کار و جهت حفظ جان کارگران شریف با دستور دادستان پلمب شده است.

گفتنی است این بازدید با هماهنگی اداره بازرسی کار این اداره کل و باهدف بررسی وضعیت ایمنی کارگاه‌های معدنی، افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار، با حضور در معدن زغال‌سنگ (سنگ درکا) آمل از تونل‌های پیشروی و استخراج این معدن صورت گرفت.

همچنین در این بازدید با ورود تونل‌های این معدن مواردی از قبیل، میزان گاز و اکسیژن موجود، نحوه هوادهی و هواسازی، تجهیزات ایمنی، حضور مستمر مسوول ایمنی، نحوه استخراج و... موردبررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده