تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۲۴۴۶۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تاکید کرد

لزوم رعایت موازین فنی و ایمنی در همه کارگاه‌های مازندران

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در بازدید از معدن زغال سنگ درکا در آمل بر ضرورت رعایت موازین ایمنی و آیین نامه‌های فنی در همه کارگاه‌های استان تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حاشیه این بازدید که با هدف بررسی وضعیت ایمنی کارگاه‌های معدنی و افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار انجام گرفت اظهار کرد: به منظور صیانت از نیروی کار و نظارت بر حسن اجرای مقررات قانون کار و آیین نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت، این اداره کل اقدام به اجرای بازدید‌های دوره‌ای و موردی توسط بازرسان کار می‌نماید که بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در الویت است.

علی باقری با بیان اینکه رعایت موازین ایمنی در همه کارگاه‌های سطح استان امری ضروریست خاطرنشان کرد: علیرغم محدودیت در حوزه منابع انسانی و تعداد بازرسان کار، اما بازرسی از معادن با الویت و حساسیت ویژه‌ای انجام می‌شود چراکه مطابق ماده ۹۵ قانون کار، کارفرمایان مسوول تامین ایمنی کارگاه هستند، بنابراین بدیهی است کارگران نیز مکلف به رعایت موازین ایمنی باشند.

باقری با تأکید بر ضرورت نظارت بر کارگاه‌های معدنی افزود: در سال جاری چندین کارگاه معدنی ناایمن با استناد به ماده ۱۰۵ قانون کار و جهت حفظ جان کارگران شریف با دستور دادستان استان پلمب شده است.

شایان ذکر است در بازدید از ورودی تونل‌های معدن زغال سنگ درکا آمل مواردی از قبیل میزان گاز و اکسیژن موجود، نحوه هوادهی و هواسازی، تجهیزات ایمنی، حضور مستمر مسوول ایمنی، نحوه استخراج و سایر نکات ایمنی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده