تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۴۵۰۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات غیرنفتی به زودی جهش چشمگیری خواهد داشت

‌می‌متالز - رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از جهش چشمگیر در بخش صادرات غیرنفتی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا پیمان پاک در توئیتی ضمن اعلام این مطلب، نوشت: رشد قابل توجه صادرات غیرنفتی و گذار زود هنگام از ۴۰ میلیارد دلار، بیشتر حاصل دلگرمی صادرکنندگان از رویکرد حمایتی دولت سیزدهم بود. با محقق شدن اقدامات و برنامه‌های زیرساختی دولت به زودی شاهد جهش چشمیگر در این بخش خواهیم بود.

از سوی دیگر، معاون فنی گمرک ایران از سرعت گرفتن روند صادرات و رفع برخی موانع تجارت خارجی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ارزش کالا‌های صادراتی به ۴۶ میلیارد دلار برسد.

فرود عسگری در یک گفتگوی زنده تلویزیونی با اعلام این خبر افزود: در نیمه اول سال جاری ماهانه ۵ر۳ میلیارد دلار و در نیمه دوم ماهانه ۵ میلیارد دلار صادرات انجام شده است.

وی ادامه داد: متولی شدن وزارت صنعت برای برگشت ارز صادراتی، افزایش انگیزه صادرکنندگان با تصمیم واردات در مقابل صادرات و عبور از شرایط کرونا از دلایل سرعت گرفتن صادرات به شمار می‌رود.

معاون فنی گمرک ایران درباره موانع پیش روی صادرات کشور هم گفت: یکی از مشکلات این بود که با برخی از صادر کنندگان به خاطر برگشت ارز برخورد قضایی شد که با تصمیمی که در دولت گرفته شد، قرار است مهلت برگشت ارز تمدید شود. این موضوع کمک بزرگی به صادرکنندگان می‌کند و اعتماد صادرکنندگان به سیستم بیشتر شده است. چون همین که دولت تصمیم گرفته مهلت را برای برگشت ارز سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ تا پایان سال تمدید کند، کمک خوبی به صادر کنندگان خواهد کرد.

وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل و کالا‌های یخچال دار مقداری مشکل داریم که اگر ناوگان کامیون‌های یخچال دار برای کالا‌های فاسد شدنی بیشتر شود، موجب رشد صادرات خواهد شد.

عسگری گفت:​ باید رایزن‌های اقتصادی ما در بازار‌های هدف فعال‌تر شوند و همچنین در گمرک هم بتوانیم نشست‌ها را با گمرک‌های کشور‌های همسایه افزایش دهیم و با این کار‌ها شاهد افزایش بیشتر صادرات خواهیم بود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده