تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۴۵۱۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برای تحقق بودجه ۱۴۰۱؛

دولت و مجلس نیازمند همراهی و همکاری هستند

‌می‌متالز - دولت در لایحه بودجه اهدافی را دنبال می‌کند که حتی اگر بخشی از آن محقق شود، اثرات اقتصادی خوبی به همراه خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در بودجه ۱۴۰۱ به رشد اقتصادی کشور تاکید بسیار شده است گفت: یکی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ این است که از انعطاف‌پذیری برای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان برخوردار است، به طوریکه در جای‌جای لایحه بودجه برای حمایت از تولید و اشتغال استفاده شده است.

علی رضایی با اشاره به اینکه تلاش مجلس در کمیسیون‌های تخصصی این است که مصادیق حمایت از تولید در لایحه بودجه شفاف‌تر از گذشته شود، عنوان کرد: احکام لایحه بودجه ۱۴۰۱ نشان از هدف‌گذاری حمایت از تولید و کاهش نرخ مالیات برای بنگاه‌های تولیدی دارد و علاوه بر آن نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی را اندکی بهبود خواهد بخشید.

وی عنوان کرد: بهبود معیشت مردم و توجه به رونق تولید و ایجاد اشتغال از جمله مباحث مورد بحث کارشناسان و مسوولان کشور در بودجه ۱۴۰۱ بوده است، زیرا نارضایتی به دلیل مسائل اقتصادی مختلف باعث شده آنطور که باید نتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس ادامه داد: لایحه بودجه سال آینده نقاط قوتی، چون اصلاح سیاست ارز ترجیحی و اختصاص منابع بیشتر به طرح‌های عمرانی دارد که باید تلاش خود را برای عملیاتی شدن هر یک از این موارد دو چندان کنیم.

وی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه اهدافی را دنبال می‌کند که حتی اگر بخشی از آن محقق شود، اثرات اقتصادی خوبی به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: کنترل تورم، ثبات اقتصادی، حمایت از اشتغال، عدالت در توسعه و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته از جمله مباحثی است که در تبصره‌های مختلف این لایحه وجود دارد.

رضایی بیان کرد: وضعیت امروز اقتصاد کشور نشان می‌دهد که برای تحقق اهداف موجود در لایحه بودجه، باید هم افزایی داشته باشیم.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس خاطر نشان کرد: به طور قطع جزئیات بودجه دارای مشکلات و ایراداتی است و این وظیفه کمیسیون تلفیق بودجه است که نواقص را حل کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر همراهی و همکاری میان مجلس و دولت وجود داشته باشد، می‌توان بودجه خوبی را برای سال آینده داشته باشیم و ما نباید این فرصت چند ماهه را از دست بدهیم، بلکه با همکاری هم مسائل و مشکلات بودجه را حل کنیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده