تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۴۵۱۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کنترل و ثبات نرخ ارز را مهم‌ترین گزینه افزایش تولید

‌می‌متالز - مشاور خانه صنعتکاران ایران کنترل و ثبات نرخ ارز را مهم‌ترین گزینه برای بهبود فضای کسب‌وکار می‌داند و می‌گوید: درصورتی‌که صاحبان بنگاه‌های تولیدی بدانند در طی سال‌های آینده باثبات نرخ ارز مواجه خواهند بود اطمینان خاطر پیدا می‌کنند و با اقدام به تولید به ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و کمک خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز، محسن حاج محمدی معتقد است که بهبود فضای کسب‌وکار در هر کشوری توسط عوامل مختلف صورت می‌گیرد که نتیجه آن افزایش امنیت و توسعه تولید، کارآفرینی و در نتیجه ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی است.

مشاور خانهٔ صنعتکاران ایران می‌گوید که مناسب‌سازی محیط کسب‌وکار و افزایش امنیت تولید از رشد مشاغل غیررسمی و سوداگری جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این اقدام سرمایه‌های بخش خصوصی به سمت تولید و بخش مولد اقتصادی کشور سوق داده می‌شود، اظهار داشت: برای بهبود فضای کسب‌وکار باید سازوکار‌های مالی به نحوی باشد که شفافیت در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و صاحبان کسب‌وکار صورت بگیرد

کاهش هزینه تولید و تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعمال معافیت‌های مالیاتی و پرداخت وام‌های کم‌بهره یکی دیگر از راه‌های بهبود فضای کسب‌وکار است که مشاور خانهٔ صنعتکاران ایران به آن تاکید می‌کند.

به عقیدهٔ این تحلیل‌گر حوزه کسب‌وکار تضمین حقوق مالکیت و اطمینان خاطر تولیدکنندگان به اینکه در آینده صاحب کسب‌وکار خود خواهند بود و ثبات و افزایش امنیت اقتصادی اقدام به سرمایه‌گذاری و تولید و درنتیجه اشتغال را بیشتر خواهد کرد.

حاج محمدی با ارئه آماری عنوان کرد: طبق اعلام بانک جهانی رتبه ایران در شاخص سهولت کسب‌وکار طی سال‌های ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۹ در بین ۱۹۰ کشور رتبه ۱۲۸ تا ۱۴۴ بوده است که رتبه مناسبی برای کشور ما نیست و با بهبود فضای کسب‌وکار علاوه بر تأثیرات اقتصادی می‌توانیم این شاخص را افزایش دهیم.

وی کنترل و ثبات نرخ ارز را مهم‌ترین گزینه برای بهبود فضای کسب‌وکار دانست و گفت: درصورتی‌که صاحبان بنگاه‌های تولیدی بدانند در طی سال‌های آینده باثبات نرخ ارز مواجه خواهند بود اطمینان خاطر پیدا می‌کنند و با اقدام به تولید به ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و کمک خواهند کرد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده