تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۲۶۰۷۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون و عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد:

پرداخت وام ۵ میلیارد تومانی بدون وثیقه به واحد‌های تولیدی

‌می‌متالز - معاون و عضو هیات‌مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: امسال واحد‌های تولیدی که وضعیت اعتباری مناسبی دارند تا سقف ۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش بدون ارائه وثیقه به بانک دریافت می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق محمدیاری با اشاره به اقدامات صندوق در سال‌های گذشته، بیان کرد: درگذشته صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تنها نسبت به صدور ضمانت‌نامه و تضمین تسهیلات برای واحد‌های صنایع کوچک اقدام می‌کرد، اما اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که باید یک محصول را به‌طور کامل ارائه دهیم؛ یعنی تنها تأمین کننده تضامین نبوده و بتوانیم تسهیلات در اختیار واحد‌های تولیدی قرار دهیم.

وی ادامه داد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ازاین‌پس خود نیز تسهیلات را در اختیار واحد‌های تولیدی قرار می‌دهد.

معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک بابیان این‌که صندوق، وثیقه این تسهیلات را نیز فراهم می‌کند، توضیح داد: هم‌زمان با ورود درخواست به صندوق، هم تضامین از پیش تهیه‌شده و هم تسهیلات آماده پرداخت است و یک محصول و خدمت کامل در اختیار صنایع کوچک قرار خواهد گرفت.

محمدیاری در ادامه گفت: بر این اساس، امسال صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک هم ضمانت‌نامه صادر کرده و هم واحد‌ها را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌کند؛ واحد‌هایی که صندوق به بانک معرفی می‌شوند نیز نیازی به ارائه وثیقه ندارند، بلکه صندوق وثایق به‌مراتب کمتری از آن‌ها دریافت می‌کند، همچنین برای گروه‌های اعتباری A و B هیچ وثیقه‌ای برای صدور ضمانت‌نامه دریافت نمی‌شود و تنها ضمانت‌نامه با چک و سفته مدیران شرکت‌ها صادر می‌شود تا بانک به آن‌ها تسهیلات پرداخت کند.

وی با اشاره به شرایط واحد‌هایی که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند، اعلام کرد: واحد تولیدی باید فعال باشد و برای افزایش یا حفظ تولید نیاز به سرمایه در گردش داشته باشد، همچنین برای خرید ماشین‌آلات، واحد باید برای توسعه تولید برنامه داشته باشد.

وی یکی دیگر از شرایط معرفی واحد‌ها برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها را مقبولیت اعتباری آن‌ها دانست و افزود: واحد تولیدی موردنظر باید از نظر اعتباری از مقبولیت متوسطی برخوردار باشد، یعنی واحد‌هایی که تعطیل هستند یا بازار ندارند، نمی‌توانند از این طرح استفاده کنند.

افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های بانکی

محمدیاری با اشاره به سقف ضمانت‌نامه‌ها، عنوان کرد: امسال سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری یا بانکی از سه میلیارد به پنج میلیارد و ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری از سه به هفت میلیارد افزایش پیداکرده است.

وی یادآور شد: بنابراین واحد‌هایی که از نظر کیفی وثایق و رتبه اعتباری بهتری دارند از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

معاون و عضو هیات‌مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: همچنین به دنبال این هستیم ۵۰ درصد دیگر کارمزد با استفاده از کمک‌های بلاعوض سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها تأمین شود تا ضمانت‌نامه‌ها به‌طور رایگان در اختیار صنایع کوچک قرار گیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده