تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۴۵۲۸۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش ظرفیت تولید فولاد خام سالانه شهر ریژائو چین تا سال ۲۰۲۵

‌می‌متالز - شهر ریژائو در استان شاندونگ به عنوان یکی از قطب‌های کلیدی فولادسازی شرق چین و نزدیک بندر اصلی سنگ آهن، قرار است ظرفیت تولید فولاد خام محلی خود را تا سال ۲۰۲۵ به ۴۰ میلیون تن در سال افزایش دهد.

انتقال پروژه‌های فولادسازی به ریژائو

به گزارش می‌متالز، بر اساس آخرین دستورالعمل در برنامه پنج ساله دولت، پروژه‌های فولادسازی با ظرفیت حدود ۲۰ میلیون تن در سال تا پایان سال ۲۰۲۵ به شهر Rizhao منتقل می‌شود.

همچنین، بر اساس این دستورالعمل انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۵، نسبت تحویل کالا‌های فله مانند سنگ آهن و کک با استفاده از قطار، کشتی یا تسمه نقاله از بندر به کاربران نهایی از ۷۰ درصد بیشتر شود.

علاوه بر این، داده‌های اداره آمار محلی نشان می‌دهد که از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱، شهر Rizhao حدود ۱۸.۸۸ میلیون تن آهن خام و ۱۹.۶۵ میلیون تن فولاد خام تولید نموده که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ به ترتیب ۵.۱ و ۷.۷ درصد کاهش داشته است.

در همین حال، انتظار می‌رود که دو کارخانه برتر فولاد، شاندونگ استیل ریژائو و ریژائو استیل به بهبود تاسیسات کم آلایندگی خود ادامه داده و به هدفشان که توسعه فناوری فولادسازی مبتنی بر هیدروژن است، جامه عمل بپوشانند.

بر اساس اعلام یکی از منابع تجاری به Fastmarkets هدف ۴۰ میلیون تن در سال باید به راحتی محقق شود، زیرا دو کارخانه بزرگ فولاد [در این شهر]چندین پروژه فولادسازی را [از قبل]جا به جا کرده اند، [که]می‌تواند به دلیل مسافت کوتاه تا حد زیادی در هزینه‌های لجستیکی صرفه جویی نماید.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده