تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۴۴۳
کد خبر: ۲۴۵۳۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سهامداران فملی بخوانند/ سهام جایزه فملی آزاد شد؟

‌می‌متالز - شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی)، آگهی ثبت افزایش سرمایه خود را در کدال منتشر کرد. بر اساس این اطلاعیه افزایش سرمایه این شرکت از ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید.

به گزارش می‌متالز، شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی)، آگهی ثبت افزایش سرمایه خود را در کدال منتشر کرد. بر اساس این اطلاعیه افزایش سرمایه این شرکت که از ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان و معادل رشد ۱۰۰ درصدی است به ثبت رسیده است.

هیات مدیره این شرکت پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را در ۲۴ مرداد به مجمع فوق‌العاده ارائه کرده بود. در نهم آبان هم مجوز افزایش سرمایه صادر و قیمت این نماد تعدیل شد. حالا سهامداران فملی می‌توانند سهام جایزه خود را به فروش برسانند.

فملی در یک ماه اخیر روندی صعودی داشته است. بازدهی ۳۰ روزه این نماد شاخص‌ساز حدود ۱۵ درصد بوده است. هم اکنون فملی در محدوده نزدیک به صفر و در حدود قیمتی ۷۰۰ تومانی در حال معامله است. میانگین حجم معاملاتی این نماد در یک ماه اخیر هم بیش از ۷۰ میلیون سهم بوده است.

فملی در شش ماه نخست امسال در مجموع ۲۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشته و سود هر سهم آن در این مدت ۶۱٫۴ تومان بود. این در حالی بود که این شرکت در سال مالی ۹۹ به ازای هر سهم توانسته بود ۱۳۱ تومان سود محقق کند. البته در آن سال تعداد سهام فملی نصف سهام فعلی بود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده