تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۴۲۰۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کاهش یک درصدی نرخ فروش کاتد شرکت "فملی"؛

فروش محصولات "فملی" ۳۴ درصد کاهش یافت

‌می‌متالز - بیشترین درآمدی که از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی به‌دست‌آمده مربوط به فروش «کاتد» در بازار داخلی بوده که ۴۶ درصد از درآمد ماهانه را به خود اختصاص داد.

به گزارش می‌متالز، شرکت ملی صنایع مس ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۰ معادل ۷۲،۸۵۱ میلیارد ریال از محصولات خود را به فروش رسانده و از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه درآمد‌های تجمیعی خود را برابر با مبلغ ۵۵۱،۸۷۸ میلیارد ریال شناسایی کرده، درآمد‌های شناسایی‌شده این شرکت از ۲ بخش فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی تشکیل‌شده است.

همان‌طور که گفته شد محصولات فملی در ۲ بازار داخلی و خارجی به فروش رفته، یشترین مقدار درآمدی که فملی در آذرماه به دست آورده از فروش محصولات در بازار داخلی با مبلغی بالغ‌بر ۴۰،۳۷۵ میلیارد ریال بوده که ۵۵ درصد از کل درآمد‌ها در این حوزه شناسایی شده است.

فروش محصولات
درآمدی که از فروش محصولات در بازار صادراتی به دست آمده برابر با ۳۲،۴۷۶ میلیارد ریال بوده است.

طی ۹ ماه گذشته بیشترین درآمدی که فملی به ثبت رسانده در شهریورماه سال جاری رقم خورده است.

درآمد ماهانه فملی تا آذرماه ۱۴۰۰

فروش محصولات

بر پایه این گزارش، درآمدی که شرکت ملی صنایع مس ایران در آذرماه از فروش محصولات شناسایی کرده نسبت به ماه گذشته ۲،۵۸ درصد کاهش پیدا کرده و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش درآمد را تجربه کرده و لازم به ذکر است که درآمد‌های صادراتی این شرکت فلزی نسبت به ماه گذشته ۱۵ درصد اکاهش داشت.

بیشترین درآمدی که از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی به‌دست‌آمده مربوط به فروش «کاتد» در بازار داخلی بوده که ۳۳،۴۴۶ میلیارد ریال درآمد را کسب کرده که ۴۶ درصد از درآمد ماهانه را به خود اختصاص داده، درآمد تجمیعی این محصول طی ۹ ماهه گذشته ۲۵۸،۹۱۱ میلیارد ریال شناسایی‌شده است.

نرخ فروش کاتد شرکت فملی در آذرماه سال جاری ۲۳۶ میلیون تومان در ازای هر تن گزارش‌شده که کمتر از یک درصد اُفت نرخ را به همراه داشته، گران‌ترین محصول ارائه‌شده توسط این شرکت متعلق به «کنسانتره طلا و نقره» با ۳ میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان در ازای هر تن ثبت شده است.

مقدار فروش محصولات صنایع ملی مس ایران در آذرماه ۱۹۱،۶۲۱ تن ارائه‌شده که بیشترین میزان فروش محصولات در بازار داخلی با ۱۷۷،۱۷۱ تن بوده و در بازار خارجی نیز ۱۴،۴۵۰ تن از محصولات به فروش رفته، بیشترین فروش محصول در اختیار «اسید سولفوریک» با ۷۸،۳۹۴ تن بوده که نرخ فروش آن برابر با ۵۹۸ هزار تومان در ازای هر تن ثبت‌شده است.

فروش محصولات ملی صنایع مس ایران در آذرماه نسبت به ماه گذشته ۳۴ درصد کاهش را تجربه کرده، نرخ فروش گران‌ترین محصول فملی که مربوط به «کنسانتره طلا و نقره» بوده با رشد نرخ ۵ درصدی همراه بوده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده