تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۴۵۳۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نهمین همایش منتخبین برند‌های صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

ایجاد ۸۰۰ کارگاه تولیدی کوچک در سال جاری

‌می‌متالز - ​معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که توسعه اقتصادی و اشتغال در هر کشوری با محوریت بخش خصوصی امکان پذیر است، گفت: ۸۵ برنامه حمایتی در ۲۵ سرفصل را به فعالان اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط ارائه می‌دهیم که نسبت به سال گذشته ۴ برابر شده است.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در نهمین همایش منتخبین برند‌های صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب افزود: این حمایت‌ها شامل هزینه حضور در نمایشگاه‌های خارجی معتبر، برند سازی، خوشه سازی، ارتقاء زنجیره کسب و کار، اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و ... است.

وی با تأکید بر این‌که برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان باید زمینه‌های لازم در کشور فراهم شود، اضافه کرد: اولویت واگذاری اراضی و مکان‌های مناسب در شهرک‌های صنعتی را به شرکت‌های دانش بنیان داده‌ایم و تا امروز به ۱۰۰ شرکت، زمین با تسهیلات ۱۰ درصد معافیت واگذار شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که کسب و کار‌های کوچک مانند بنگاه‌های بزرگ به فضای کاری مناسبی نیاز دارند، ادامه داد: تا امروز ۸۰۰ کارگاه تولیدی کوچک در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده، درحالی که در سال گذشته این رقم تنها ۷۹ واحد بوده است. ضمن این‌که، برنامه‌ریزی ما احداث ۱۴۰۰ واحد برای امسال است.

رسولیان اظهار داشت: به منظور مشارکت بیشتر بخش خصوصی در ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی، اساسنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را با تصویب هیأت وزیران و تأیید شورای نگهبان اصلاح کردیم، تا فعالان اقتصادی به کمک ما بیایند و بتوانیم از ابتدای سال آینده احداث شهرک‌های صنعتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به افزایش تقاضا در بخش صنعت، کمبود زمین و تأمین آب و برق در شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: سال گذشته حدوداً ۱۴۰۰ هکتار زمین برای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تأمین شد، که امسال و تا امروز موفق به تأمین شش هزار و ۸۰۰ هکتار زمین جدید شده و دو برابر سال گذشته نیز آب، برق و زیرساخت تأمین کرده‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به این‌که ۳۰ درصد مشوق برای سرمایه گذاران واقعی و فعالان اقتصادی در شهرک‌های صنعتی کشور درنظر گرفته شده است، بیان کرد: پروژه افزایش ظرفیت تولید و احیاء واحد‌های صنعتی راکد نیز در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آغاز شده است که با کمک بخش خصوصی موفق شده‌ایم تا به امروز ۴۰ درصد از این واحد‌ها را در قالب مشارکت و واگذاری احیاء نماییم.

رسولیان در ادامه به جدیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای برنامه ملی آمایش سرزمین نیز اشاره کرد و افزود: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز مصمم هستیم تمامی فرآیند‌های واگذاری زمین، ساخت و ساز، انشعابات و ارائه خدمات حمایتی را به‌صورت تمام الکترونیکی انجام دهیم تا فعالان اقتصادی در هر زمان و هر مکان به آخرین وضعیت اراضی موجود، اطلاعات کامل و برنامه‌های در دست اجرا دسترسی کامل داشته باشند.

وی اضافه کرد: سامانه ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در تمامی استان‌ها برای پاسخگویی، ارائه خدمات و پیگیری درخواست‌های فعالان اقتصادی راه اندازی شده است، تا مسائل و مشکلات صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان هر استان مستقیم و بی واسطه با حضور مدیران ارشد ملی و استانی رسیدگی و مرتفع شود.

در پایان این همایش، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، منتخبین برند‌های صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ معرفی و با اهداء لوح و تندیس از آن‌ها قدردانی شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده