تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۱
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۶۲۳۲۲
سرویس خبر : انرژی

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس: تولیدکنندگان نباید معطل دریافت آب و برق بمانند

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: آب و برق نیاز اولیه هر تولیدکننده‌ای است و نباید هیچ واحد تولیدی و صنعتی معطل دریافت انشعاب آب و برق باشد.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله عباسپور بعد ازظهر امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین که در دفتر جلسات این شرکت انجام شد، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و بحران خشکسالی و سخت‌گیری‌های وزارت نیرو بسیاری از تولیدکنندگان نگران تأمین آب و برق برای فعالیت‌های تولیدی هستند.

وی اضافه کرد: تکلیف شرکت شهرک‌های صنعتی این است که پیگیر تخصیص سهمیه آب و برق به شهرک‌های صنعتی باشد و در این زمینه باید تعامل لازم را با شرکت سهامی آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب داشته باشد. چرا که آب و برق نیاز اولیه هر تولیدکننده‌ای است و نباید هیچ واحد تولیدی و صنعتی معطل دریافت انشعاب آب و برق باشد.

عباسپور با اشاره به اختلافات ایجادشده بین برخی شرکت‌های صنعتی و سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تولید و صنعت به قیمت تخریب محیط زیست قابل قبول نیست، اما از طرفی هم باید توان واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط در حوزه تصفیه پسماند در نظر گرفته شود و در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند واحد‌های تصفیه و پیش تصفیه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را سامان دهد.

وی ادامه داد: توجه به موضوع ذخیره انرژی در شهرک‌های صنعتی هم موضوع بسیارمهمی است که در سالیان گذشته مورد غفلت قرار گرفته است و به همین خاطر باید با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی و بادی بتوانیم بخشی از برق مورد نیاز کارخانه‌ها و صنایع را با سرمایه‌گذاری و مشارکت خود این واحد‌ها تأمین کنیم تا نگران کم و زیاد کردن سهمیه برق در دیسپاچینگ ملی نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار نواحی صنعتی در بویین زهرا گفت: قرارگرفتن مجتمع چرم‌سازی در این شهرستان خطر‌های زیست‌محیطی متعددی در سال‌های اخیر ایجاد کرد و باید موضوع ساماندهی مالکیت این مجتمع و تبدیل آن به شهرک صنعتی باید به سرعت در دستور کار قرار بگیرد تا بتوان در آن زیرساخت‌های ابمنی و پدافند غیرعامل ایجاد کرد.

عباسپور افزود: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام تولید دانش‌بنیان باید بسته‌های تشویقی لازم برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی بویین زهرا در نظر گرفته شود و باید با افزایش معافیت‌های مالیاتی بستر لازم برای مهاجرت دانش‌بنیان‌ها به نواحی صنعتی را فراهم کرد. چرا که با افزایش تقاضای زیاد برای جایگزینی در پارک علم و فناوری روبه‌رو هستیم و شرکت‌های باسابقه دانش‌بنیان باید به محیط حرفه‌ای کار انتقال یابند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده