تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۳
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۶۲۸۹۷
سرویس خبر : انرژی

تامین آب معادن شهرستان‌های نهبندان و خوسف از پساب فاضلاب بیرجند

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از انتقال ۲۰۰ متر مکعب از پسآب فاضلآب بیرجند به مناطق معدنی خوسف و نهبندان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، عباس جرجانی تأمین آب را از زیر ساخت‌های مهم معادن استان اعلام و ادامه داد: بر اساس توافق انجام شده با شرکت آب منطقه‌ای قرار است ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب فاضلاب بیرجند به منطقه معدنی نهبندان و خوسف انتقال یابد.

وی تصریح کرد: استعلام و مناقصه در این باره انجام و واحد‌های معدنی برای تشکیل شرکت زیرساخت تشویق شده‌اند و دو شرکت مادر تخصصی برای اجرای کار اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته وی خط نورد واحد فولاد قائنات سال گذشته وارد مرحله بهره‌برداری شد و در آن برای بیش از هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی شد که با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد پیش بینی می‌شود نیمه اول سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی یکی از موارد مهم در سرمایه‌گذاری را حمل و نقل دانست و گفت: برای کاهش هزینه‌ها حداقل باید مواد اولیه یک واحد تولیدی یا فرآوری، محصول در داخل استان انجام شود.

جرجانی با بیان اینکه سرمایه گذاری در معادن خراسان جنوبی از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های معدنی برای ایجاد سرمایه‌گذاری استفاده شود که در این راستا سال گذشته همه تلاش خود را بر سرمایه‌گذاری در این حوزه و تکمیل زیرساخت‌های متمرکز کردیم.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده