تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۲۸۴۴۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
استاندار خراسان جنوبی؛

افتتاح واحد احیای فولاد قائنات در سفر رئیس جمهور

‌می‌متالز - قناعت با بیان اینکه واحداحیای فولاد قائنات در دور دوم سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود، گفت: یکی از محور‌های اصلی سفر رئیس جمهور برگزاری جلسه سرمایه گذاری و پیشرفت آبادانی به منظور شناسایی و جذب سرمایه گذاران حقیقی به سمت استان‌های محروم است.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت شامگاه (۲۲ آذر) در برنامه گفتمان هفته سیمای خاوران اظهار داشت: ریاست جمهور و بزرگانی که از خراسان جنوبی در دولت هستند به مناطق محروم و کم برخوردار نگاه ویژه و خاصی دارند.

اجرایی شدن ۲۹ مصوبه سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی


استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در دور اول جز استان‌های اول بودیم، افزود: باعث شد تا اعتبارات سفر سریع‌تر تخصیص یابد و در سفر اول رئیس جمهور به استان ۹۳ مصوبه داشتیم و به دلیل تغییراتی که در مجموعه مدیران صورت گرفت بعد از پیگیری‌های انجام شده ۱۳ مصوب دیگر به عنوان متمم سفر اول رئیس جمهور به استان دریافت کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۰۳ مصوبه در سفر اول رییس جمهور به استان مربوط به حوزه زیرساختی و زیربنایی استان بوده و سه مصوبه مربوط به حوزه اشتغال زایی و اقتصادی بوده است و از ۱۰۶ مصوبه سفر اول رئیس جمهور به استان شاهد اجرایی شدن ۲۹ مصوبه در استان بودیم و ۷۴ طرح در حال اجرا است.

قناعت در خصوص اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان هفت هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان مربوط به حوزه عمرانی که یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان یعنی ۸۰ درصد آن اعتبار نقد بوده است و ۲ هزار و ۹۴۶ برای بخش اقتصادی و اشتغال زایی استان در نظر گرفته شده بود.


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به طرح‌های اقتصادی عنوان کرد: نیازمند اعتبار مالی ۶۸۳ طرح اقتصادی در حوزه‌های مختلف با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان پیش بینی شده که به بانک‌های عامل معرفی شدند و از این تعداد ۵۲۶ طرح عقد قرار داشتند و ۶۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به این طرح‌ها پرداخت شده است.

قناعت بیان داشت: سفر اول رئیس جمهور هنگامی که انجام شد چیزی به عنوان متمم وجود نداشت، اما ۲ استان از جمله خراسان جنوبی توانستند از سفر اول رئیس جمهور متمم دریافت کنند.

برگزاری جلسه سرمایه گذاری و پیشرفت آبادانی در دور دوم سفر‌های رئیس جمهور


وی به سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: شاهد آغاز دور دوم سفر‌های استانی رئیس جمهور خواهیم بود و در دور دوم سفر‌های رسمی، استان خراسان جنوبی اولین استانی است که میزبان رئیس جمهور خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: سفر‌های دورم تفاوت‌هایی با دور اول دارد و در دور دوم مصوبات سفر اول رئیس جمهور پیگیری می‌شود و موانع بررسی خواهد شد و محور دوم این دور از سفر‌های رئیس جمهور برگزاری جلسه سرمایه گذاری و پیشرفت آبادانی است.

قناعت ادامه داد: استان‌های کم برخوردار در جذب سرمایه گذار دچار مشکلاتی هستند و به همین دلیل برگزاری این جلسه کار جدیدی است که در دور دوم سفر‌های رئیس جمهور جهت شناسایی و جذب سرمایه گذاران حقیقی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی معرفی شده است، افزود: تلاش خواهیم کرد تا سرمایه گذاران را به سمت استان جذب کنیم و این کار به رفع موانع و حل مشکلات کمک شایانی خواهد کرد و از این فرصت امیدواریم بتوانیم به بهترین نحو استفاده کنیم.


استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این دور از سفر‌ها به مناطق محروم و روستایی توجه خواهد شد و دیدار‌های مردمی در این دور از سفر‌ها انجام خواهد شد.

افتتاح واحد احیای کارخانه فولاد قائنات


قناعت با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: در شهرستان قاین واحد احیای کارخانه فولاد چندماهی است که شروع به کار کرده و نواقص احتمالی آن رفع شده است و شاهد افتتاح رسمی آن با حضور رئیس جمهور خواهیم بود که پنج میلیارد تومان میزان سرمایه گذاری آن است.

وی در ادامه بیان کرد: در کویرتایر خراسان جنوبی طرح افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تولیدی شرکت کویر تایر افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح تولید تایر سنگین کلنگ زنی خواهد شد و بیست و سومین پرس پخت تایر با ۷۸ هزار دلار ارزان‌تر از نمونه خارجی آن نیز افتتاح خواهد شد و باعث قطع وابستگی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی به افتتاح مدول دوم فاضلاب بیرجند اشاره کرد و گفت: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز یا ۲۵۰ لیتر بر ثانیهبا حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

قناعت با بیان اینکه رئیس جمهور از طرح ملی مسکن بیرجند بازدید خواهند کرد، افزود: بحث سهم آورده متقاضی بیشترین مشکل متقاضیان است و به دنبال این هستیم تا سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان افزایش پیدا کند و سهم آورده متقاضی کاهش یابد.

وی به دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در استان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار دیدار عمومی رئیس جمهور در خراسان جنوبی صبح پنجشنبه ۲۴ آذرماه در استادیوم آزادی بیرجند اتفاق خواهد افتاد و از همه مردم استان و قشر‌ها صنوف مختلف که دل به نظام و انقلاب دارند درخواست حضور در این دیدار را داریم.

خبر‌های خوش راه آهن به گوش می‌رسد


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بحث راه آهن خراسان جنوبی عنوان کرد: بیرجند-قاین بخشی از کریدور جنوب به شمال محسوب می‌شود و برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

قناعت ادامه داد: این پروژه دغدغه جدی مردم و مسوولان استان است و ۶ بانک و ۶ شرکت راه سازی در زمینه اجرای این پروژه وارد عمل شد و صندوق توسعه ملی باید ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به این بانک‌ها پرداخت کند و در سفر دوم رئیس جمهور خبر‌های خوشی در این زمینه به گوش مردم خواهد رسید.

استاندار خراسان جنوبی در پایان گفت: خراسان جنوبی به استان پدران علوم و شهدای پرآوازه معروف است و مردم متدین و نجیب و انقلابی دارد و رئیس جمهور نماینده خبرگان این استان و علاقه خاصی به مردم این استان دارد و یک برنامه جامع و کاملی در این دور از سفر به استان پیش بینی شده است و از مردم استان دعوت می‌کنیم تا یک استقبال خوبی از رئیس جمهور صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده