تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۴۵۴۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
استاندار اردبیل:

احداث کارخانه آهن اسفنجی در اردبیل سرعت می‌گیرد

‌می‌متالز - استاندار اردبیل با اشاره به تسریع در فرایند احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهن اسفنجی و فولاد در استان گفت: قرار است ۱۰۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در این پروژه عظیم صنعتی انجام شود تا در مدت دو سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش می‌متالز، سید حامد عاملی در جریان بازدید از روند احداث کارخانه آهن اسفنجی و فولاد آرتای اردبیل اظهار داشت: این مجموعه تولیدی که در سال جاری کلنگ‌زنی شده با مشکلاتی در مسیر احداث کارخانه روبه‌رو بوده که در قالب صورت جلسات قبلی سعی شد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و بانک‌ها این دغدغه‌ها و مشکلات رفع شود.

وی تصریح کرد: تا پایان سال پرداخت تسهیلات و مشکل تامین مواد اولیه این کارخانه رفع شده تا این مجموعه با زنجیره کامل بتواند آهن اسفنجی و فولاد منطقه را تامین کند.

استاندار اردبیل گفت: کارخانه آهن اسفنجی و فولاد آرتاویل در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار کلنگ‌زنی شده که قرار است ۱۰۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در این پروژه عظیم صنعتی انجام شود تا در مدت دو سال این واحد صنعتی آماده بهره‌برداری شود.

عاملی افزود: اشتغال مستقیم این کارخانه ۲۵۰ نفر و غیرمستقیم نیز ۸۰۰ نفر پیش‌بینی شده که سرمایه‌گذار مصمم است تا هر چه سریع‌تر این مجموعه صنعتی را آماده بهره‌برداری کند.

وی، ظرفیت معادن استان را در تامین مواد اولیه این کارخانه مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: معادن واقع در جنوب استان می‌تواند ظرفیتی مناسب برای تامین نیازمندی این مجموعه باشد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است خط ریلی در حال اجرا برای این مجموعه نیز به صورت آنتنی مواد اولیه مورد نیاز را از سایر مناطق کشور تامین کند که در این باب نیز برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

عاملی در پایان از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها خواست در سال تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی‌ها سرمایه‌گذار این طرح عظیم صنعتی را در به ثمر رسیدن این مجموعه کمک کند.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده